Tuesday 14 June 2016

14 juni 2016: Ryan air

OK, je vliegt met een budget airline, dan mag je ook niet al te veel van verwachten. Je betaalt niet veel en dus krijg je niet veel. Maar toch, tijdens onze reis van Spanje naar Nederland raakte ik een brillenkoker met 3 brillen (ik weet het, niet verstandig) kwijt. Waarschijnlijk in het vliegtuig. Omdat ik mijn vader hielp met de rolstoel had ik mijn handbagage niet de hele tijd persoonlijk bij me. In het vliegtuig trok een steward mijn rugzak uit de overhead locker om daar de koffer van een bevallige dame in te doen (die had waarschijnlijk een paar euro meer betaald dan ik). Ik vermoed dat het daar mis ging. Wel eens geprobeerd om Ryan air te bereiken? Ze reageren niet op e-mails (ik heb net gevraagd wat het kost om voor een rugby team en begeleiders een vliegtuig te boeken, benieuwd of ze dan wel reageren) en het is makkelijker om die idioot van een Donald Trump persoonlijk aan de lijn te krijgen dan Ryan air. Waarschijnlijk hebben ze ook op telefoons bezuinigd. Via de website kreeg ik een in eerste instantie een verkeerde link naar hun 'lost luggage' service. Nadat ik zelf de juiste link vond bleken ze niet eens lid van die service te zijn. Puur frauduleus. Vliegen met Ryan air is dus een gok, gaat het goed dan ben je blij, gaat het mis dan kun je vergeten dat er ook maar iets te reclameren valt. Overigens reageerden Weeze en Malaga airport binnen een dag. Het kan dus wel! Nu maar hopen dat mijn verzekerings maatschappij dit dure grapje dekt.
Deze week op een 4 daagse cursus geweest in Rotorua. Dat naar zwavel stinkende stadje centraal op het noorder eiland.
De eerste dag deed ik ACLS7, advanced cardiac life support level 7. Heb je o.a. nodig om in rural areas te kunnen werken. Een volle dag oefenen op alle maten poppen, elkaar en computers. En aan het eind een examen gebaseerd op het dikke studie boek (waar ik 2 dagen de tijd voor had). Had een 80% score nodig en tot mijn eigen verrassing scoorde ik 94%. Kan dus nu iedereen om me heen gecertificeerd lek prikken en vol lekkere dingen spuiten. Uiteraard gevierd in de pub, met life music en rugby op de achtergrond!
De evenementen hal waar dit festijn plaats vond ligt aan Lake Rotorua. Die staat bol van de geothermische activiteit, resulterend in een lekkere rottende eieren lucht.
Het water bubbelt er vrolijk op los. Als je hier je vieze voet in duwt komt hij er heel schoon weer uit, of helemaal niet...
Ook aan de wal is er nogal wat activiteit, zoals mijn Spaanse collega hier aanwijst, nadat hij het hekje met de waarschuwing 'Danger' was gepasseerd.
Lekker modderbadje. Heb hem toch maar even het verhaal verteld van die Amerikaan die in Yellowstone park (ver van de geadviseerde loop zone) in zo'n gat viel. Daar vonden ze bitter weinig van terug!
Tijdens de minder aantrekkelijke praatjes het nieuws wat kunnen bijlezen. Amerika is nog steeds niet wijs, het is niet eens Donald T. (zou toch ook eens naar Yellow stone park moeten gaan) die eng is, maar dus de helft van de bevolking daar ook . Op de EK wordt vooralsnog slechts door de fans geknokt en in Nederland is de bevolking het ongeloofwaardige gekwaak van Rutte klaarblijkelijk nog steeds niet beu. En ja, Orlando en Parijs.. Ik heb het al eens gezegd, waar blijft het voortdurende protest van de Islamitische geestelijken? Deze idioten doen dit omdat ze denken dat dit bij hun religie hoort. Waar zijn de predikers om luid en duidelijk uit te leggen dat dit niet waar is.
Wel vermoeiend zo'n cursus. Omdat ik pas laat boekte waren de meeste hotels al vol. Kwam uit bij het Ryan air van de hotels, het Ibis hotel. Had om een rustige kamer gevraagd. De eerste drie nachten was er een meeting van een tiental luidruchtige Chinezen in de kamer naast me en de laatste nacht zaten in beide kamers naast me dronken jongelui die al schreeuwend, bonkend en brakend me waker hielden. Toen ik zondag morgen uitcheckte heb ik de TV op vol volume op de kerkdienst gezet en ben toen weggegaan. Dat zal ze leren. Na een lange cursus en 3 leuke avonden uit reden we op zondag in slecht weer huiswaarts. Hier de SH1 (onze belangrijkste highway) na een regenbuitje!
Gisteren de brillenman bezocht die blij was me te zien. Verkoopt niet vaak 3 brillen aan 1 persoon en ik werd dus met alle egards behandeld. Kost niets meer en niets minder. Kan Ryan air nog wat van leren.

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom