Tuesday 30 October 2007

29 oktober 2007 a


Heerlijke dag gisteren. We zijn begonnen met een forse tocht. 4 1/2 uur, eerst door een modderig dal, toen door beekjes en oerbos met allemaal jonge kauri trees. Onder de modder kwamen we boven. Omdat het dal in de schaduw lag, beschut door bomen en het ook erg veel geregend had was het lekker glad. Mijn soldatenkistjes hebben hun dienst weer bewezen. Daarna over de bergen weer terug. We waren blijkbaar de eersten die dag dus ik heb ongeveer een kilo cobweb in mijn gezicht gekregen. Die spinnen en vliegen smaken zonder marinade echt niet. Bovenop had je echt een prachtig uitzicht over Manukau Harbour. Zo in het zonnetje met de zee voor je ogen en in het gehoor voelen we ons helemaal thuis. Het huisje waar we in zitten is prima, maar 's avonds wel koud. Er is geen verwarming en de woning ligt tussen de bomen aan de verkeerde kant van de berg. Het ruikt er erg vochtig. De planken onder het huis zijn helemaal aangetast door vocht en schimmel. Alvast een lesje voor ons; koop je een huis, kruip dan eerst onder de vloer! Ik zit nu te wachten op de was (jawel, u leest het goed) en Nienke is met wat Nederlandse dames aan het lunchen. Oops, één was is klaar dus ik ga nu even de knijpers zoeken. Pff.