Wednesday 24 June 2009

24 juni 2009: Hoofd tribune

Het oude kippenhok en de oude stal zijn inmiddels niet meer. Staalplaat en oud plaatwerk ligt op de afvalberg voor het huis en de rest van het hout is in kleine stukjes gezaagd voor de buiten barbeque eind van het jaar (rond oudjaar geven we hier een feest!). Het moet gezegd worden na de opmerking over Nienkes pech tijdens de maidentrip met de ride-on mower; ook ik had een klein ongelukje toen ik voor het eerst met de kettingzaag aan de slag ging. Niet schrikken, ik kan nog steeds pianospelen (vind ik zelf). Was bezig naast wat ander afval toen de wind een stuk oud touw in mijn richting blies. Dat bleek de kettingzaag (Duitse schrokop) wel lekker te vinden. Gelukkig een klein probleempje dat ik zelf kon oplossen. Tijdens de werkzaamheden flink belangstelling van 7 jonge dames die mij met de kettingzaag, helm en kevlar chainsaw protection trousers wel stoer vonden. Vooral nummer 20 of 21 (!?!?) had een oogje op mij. Deze week weer koortsachtig overleg gepleegd met de bouwer. De engeneer heeft de plannen op locatie bekeken en met zijn adviezen de prijs nog eens flink opgedreven. Hij schijnt te denken dat de finale van het WK rugby over 2 jaar in onze tuin wordt gespeeld en ons dek de hoofdtribune wordt. Wij kunnen anders niet verklaren waarom er op zandgrond onder 38 m2 dek 20 dikke palen in beton moeten komen. Verder moet het huis hier en daar nog verstevigd worden. Het argument dat het in de afgelopen 40 jaar zonder problemen daar heeft gestaan drong niet tot in zijn met plaatstaal verstevigde schedel door. Helaas moet je aan die adviezen voldoen om de bouwvergunning te kunnen krijgen. Nou ja, wees gerust, mochten jullie ooit nog eens lezen over een natuurramp in Nieuw Zeeland, wees dan gerust, Nienke en ik liggen dan waarschijnlijk nog heerlijk te pitten zonder er ook maar iets van gemerkt te hebben.
Na woensdagmiddag weer lekker op het land te hebben gewerkt en de bijgaande plaatjes aan het eind van de middag te hebben geschoten was duidelijk dat we de rijdende trein niet meer gingen stoppen. De knoop dus maar doorgehakt en het contract getekend!!! Jawel, het feest gaat beginnen. En dat ondanks het feit dat we de hoofdprijs van de lotto gisteren (38 miljoen) weer niet hebben gewonnen. Vanwege de hoogte van het bedrag hadden zoveel mensen loten gekocht dat de kans op winnen astronomisch klein geworden was (iets wat de nurses ondanks mijn beste uitleg maar niet wilden snappen). Toch zelf ook maar een gokje gewaagd om niet achteraf het gevoel te hebben van; stel dat we er nou een gekocht hadden, dan .... wellicht .... misschien ... je weet het niet! Niet dus.
Als laatste de swine flu. Het is toch heel simpel: if you meet the criteria you stay at home in isolation for a week. Niet heel moeilijk dus. Onze nurses doen de triage aan de telefoon en als iemand verdacht is vertellen ze dat ze thuis moeten blijven in isolatie en dat de dokter ze zal bellen. Dus aan het eind van de morgen bel ik zo'n lijstje terug, zijn er een aantal niet thuis. Die bleken naar de DVD-store, de liquorstore, de supermarkt, de apotheek (cough syrup!) en de buren te zijn geweest. Hoewel natuurlijk buitengewoon stom kan ik de eerste 4 nog bevatten, maar "why did you go to the neighbours?". "Well, I had to tell them that we had to go into isolation". En dat heeft stemrecht, zucht. "But we told you to stay home!" "Well, we have to do something a week long!". Een boek, spelletjes, etc. Nooit van gehoord. Wedden dat ze elke dag de pizzaboer laten langskomen. U bent weer bij.