Wednesday 13 August 2014

13 augustus 2014; House

De schuur is bijna af. Er moet nog wel een vloer in. Dat doe ik met tegels die ik van onze Marktplaats koop. Goedkoper en een vrachtwagen met beton kan toch niet bij de schuur komen. Daarvoor mag ik natuurlijk wel heerlijk op mijn knieen door de schuur schuifelen. Mogelijk een project voor wat later dus. 't Ding is nu waterdicht en het dak blaast er niet meer af. Geen haast meer dus. Voor de mensen die heel goed hebben opgelet, het bad en aanrecht (bovenste foto rechts) en de toiletpot (andere foto rechts) zijn niet voor de schuur (geen extra logeer kamer dus), maar zworven al enige tijd rond op onze property. De pot en bad (loodzwaar) kunnen gratis worden afgehaald, het aantrecht wordt straks gebruikt om buiten de vissen schoon te maken.
'A bloke never has enough sheds' is een bekend adagium hier. Ik ga er mogelijke ook nog eentje maken voor de dieren in de toekomst. Nieuw Zeeland wordt weer geteisterd door regen en sneeuw die samen met de Southerlies voor een onaangenaam klimaat zorgen. Die arme stiertjes kunnen nergens anders schuilen als onder een boom. Het is zelfs zo fris dat er haardhout wordt gestolen bij oudere mensen. Hoe laag kan je vallen.
Ben zelf nog niet gevallen, maar ik doe een aardige impressie van dr. Gregory House. De ene dag gaat beter dan de andere. 'U heeft wel heel erg stil gelegen' zei de radiologie laborante tegen me na de MRI scan. Mijn gesnurk kwam dan ook niet boven de zeer luide machine uit. In ieder geval werd een scheur in mijn binnenste meniscus zichtbaar. De meniscus is een soort banaan achtige structuur in de knie die helpt om het bovenbeen over het onderbeen te laten draaien/glijden. Op het plaatje zie je een scheur in de buitenste meniscus. Oh joy. De orthopeed zei dat hij waarschijnlijk eind September wel tijd had. Nou ik niet, dan dobberen wij rond in Fiji, daarna heb ik wel tijd.
De muziek vandaag; Eric Clapton and friends die met hun album 'The Breeze' een ode brengen aan de vorig jaar overleden J.J. Cale, hier met het fraaie 'Magnolia'. en voor degenen die dit niet kunnen zien, hier is de link.

Noot: omdat ze de video maar weg bleven halen heb ik hem vervangen door J.J. Cales original one!

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom