Wednesday 14 December 2016

12 december 2016: Rodents

Deze week een nummer van de nieuwe CD van the Rolling Stones die weer helemaal terug zijn bij hun originele blues. Heerlijk. Dit is het nummer 'I can't quit you baby'
Genieten!
Omdat we de Heaphy track gaan lopen met kerst had ik wat dingetjes uit de bus nodig. Toen ik die opende zag ik wat muizen of ratten keutels liggen. Tijd voor een nadere inspectie. Accu opgeladen, bus eruit gereden en de deuren opengezet. Geen ongedierte aangetroffen, maar wel wat mysterieuze draadjes.
Die bleken ergens onder mijn stuur vandaan te komen. Naast een stapeltje keutels lagen een paar stukjes plastic en wat gekleurde mantel van de draadjes. Puur vandalisme. Als er niets op TV is dan ....... Het belangrijkste, de radio, deed het echter nog. Ook de knipperlichten deden het (niet dat kiwi's die gebruiken) en de claxon. Ook de andere dashboard onderdelen geprobeerd, maar dat werkte allemaal. Bij het aandoen van de airco ontstond er een verschrikkelijk rommelend geluid aan de bijrijders kant.
Even het dashboard losgemaakt en daar vond ik het verdwenen kussen van Nienke terug, Omgebouwd tot winterverblijf van een knaag familie. Hoewel ik nog geen elektrische problemen heb gevonden kan ik al wel voorspellen dat dit een lieve duit gaat kosten. Niet verzekerd natuurlijk! Die huurauto's worden steeds aantrekkelijker.
Van de week weer even een dagje kleur opgedaan tijdens een golf toernooi. Hier is mijn team in actie. Of het nou door de hitte kwam (26 graden), of door de verschillende koelboxen met alcoholische versnaperingen, maar bij de prijs uitreiking bleken ze ons team geheel over het hoofd te hebben gezien. Gelukkig waren de dames van de BBQ guller!
Ik had de dag ervoor nog wel even geoefend op een inderhaast gefabriceerde boerengolf baan. De balletjes beleven soms steken in een koeienvla, maar toch uiterst geschikt om te chippen, hetgeen Nienke hier met onze Wwoofers demonstreert. De berg 'weed' die door deze gezellige Fransen was verwijderd smeult op de voorgrond nog na.
In het weekend hebben we nog wat getraind voor de aankomende Heaphy track. De Transmission Gully - Puketiro loop is een 10 km track met een 400 meter hoogte verschil. Daar stond 4 uur voor, wij deden het in 2 1/2 uur en zijn dus wel klaar voor de Heaphy track.
Mooi uitzicht op de top. Dat streepje boven Nienke is Mana island en daarachter is het zuider eiland nog zichtbaar. Op deze foto zie je nog net de toppen van Kapiti island achter de bergen verschijnen. Afgezien van twee zielen op een paard (wie doet er hier nou het werk) zagen we niemand anders op de berg.
Ook hier weer mooie paddenstoelen. Het probleem is dat we ook hier niet weten welke eetbaar zijn en welke niet. Wil toch wel voorkomen dat ik als een toerist in Amsterdam het raam uit spring. Volgens onze vriendin Marya zijn de paddenstoelen in onze weilanden deels eetbaar. Gelukkig heb ik geen honger!

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom