Thursday 28 February 2008

28 februari 2008 We're back, but they are as well!


Het gesprek bij NZ Medics ging prima. Waarschijnlijk begin volgende week zal ik een praktijk kiezen (omgekeerde wereld hier) en gaan de administratieve raderen draaien. Dan duurt het tussen de 2 tot 6 weken voordat mijn licentie los komt (een formaliteit) en dan begin ik. Vooralsnog een periode van 3 maanden zodat ik mezelf nergens definitief vastleg. Ik moet eerst maar eens kijken hoe het weer is en of het nog gaat. Het is best een beetje eng.

Gisteren hebben we een flinke wandeling gemaakt hier naar een berg bij Petone waarop je een prachtig uitzicht had over de hele baai waar Wellington aan ligt, tot en met Lower en Upper Hutt en zelfs nog voorbij Poiroa. Door een paar prachtige bossen vol zéér actieve krekels (stel je jezelf voor dat je op een voetbalveld loopt tussen duizende scheidsrechters met ADHD). In de beekjes hebben we sidderalen en forellen zien zwemmen en de vrolijke tui's met hun vreemde geluiden, waren er ook weer. De wandeling is nog steeds een training voor de Tongariro Crossing, een tocht over Mount Ruapehu (zie foto) die we volgende week met Lydia, een vriendin uit het Haagsche maken. Na de wandeling hebben we even wat drop en kaas ingeslagen bij de Nederlandse winkel in Petone, geweldige uitvinding!
Gisterenavond bij een vriend hier gegeten. Helaas kwam ik daar die beroerde sandflies weer tegen, ergens op 300 m hoogte! Geen 'sand' te zien, maar ik ben weer de klos. Weer een paar mooie bulten op mijn benen. Vanwege de obligate korte broek (25 graden en very sunny) staan die nu in de volle belangstelling.
Vandaag gaat Nienke een paar recruiters langs om de contacten aan te halen, netwerken blijft erg belangrijk hier. De rest van de week blijven we dat dus ook maar doen en gaan verder genieten van het 'arts festival' dat hier gaande is. Morgen misschien een super 14 rugby wedstrijd hier en zaterdag het gay and lesbian festival met veel muziek. Never a dull moment!