Tuesday 18 March 2008

18 maart 2008 Alles gaat voorspoedig

We zijn nu exact 4 weken hier en de zaken gaan voorspoedig. Ik heb gisteren een gesprek gehad op een praktijk in Otaki, een dorpje zo'n 20 minuten van ons huis. Een heel internationaal gebeuren met dokters uit Engeland, Zuid Afrika, Amerika, Nederland en India. Een hele leuke sfeer en ze hebben vandaag laten weten dat ze me graag willen hebben. NZ Locums zal me helpen met het contract. Volgende maand ga ik daar dan beginnen, voor in ieder geval 6 maanden en wellicht langer. Het duurt namelijk nog even voordat mijn registratie rond is (ook hier een administratieve rompslomp). Op de foto zie je ons huis, een lekkere tuin in de zon met een houten dek en natuurlijk de giga BBQ. Op de foto eronder zie je het huis aan de voorzijde. Lekker zonnig allemaal. Het strand is hier 100 meter vandaag. Op de laatste foto zie je twee bekende mensen bij zonsondergang op het strand. Op de achtergrond zie je een stukje Kapiti Island en helemaal achterin de Marlborough Sounds, het noordelijkste stuk van het zuidereiland. Vandaag zijn we heel nuttig bezig geweest, telefoon en internet regelen, Vodem opzeggen (ik ben inmiddels niet meer zo'n fan van Vodafone), bankrekeningen openen, fietsen, bureaustoel en wat werkkleding gekocht (heerlijk om bij 25 graden in kledingwinkels rond te hangen), etc.
Het is nu 5 uur 's middags en het wordt hier te warm. We gaan even een briesje pakken aan het strand.