Friday 21 November 2008

21 november 2008; 3-3 en gewonnen met 1 set.

De foto hieronder laat een paar aantrekkelijke poeletjes zien in the Waikato river. Heerlijk om op een zonnige dag in af te koelen. Handdoekje uitleggen, flesje wijn, stukje kikirangi kaas. Dit is echter vlak voordat ze sluizen openzetten om het overtollig water af te laten lopen. In enkele seconden verandert dit lieflijke stroompje in een woeste rivier. Water bij de wijn is altijd een slecht idee!
Afgelopen weekend waren we dus in Taupo (4 1/2 uur rijden naar het noorden) waar we met Noor en Philip enkele fraaie sites hebben bezocht en logeerden in het huisje van Miriam en Erik (vrienden uit Auckland) aan de rustige baai in Kinloch. Zaterdag avond gezellig met Sue en Louis (Louis is een studievriend die o.a. in mijn hockeyteam zat en waar ik het Sphaerinda tournooi jaren mee organiseerde) en zijn ouders (zijn moeder is een jaarclubgenoot van Noor) in zijn restaurant in Taupo gegeten. Reunie aan de andere zijde van de aardbol, erg goed.
Zit dit dus te schrijven in de thee pauze. Weer heerlijke verhalen vanmorgen; net een man die zijn nek en rug gekneusd had toen hij een schaap achterna zat in het weiland 's avonds laat ('and it's not what you think doc!!!'). Gisteren sproeten uurtjes gehad, kleine 200 mensen gezien met zijn vijfen in 2 uur tijd. Was gratis, dus lekker druk (zal ik ze aan herinneren als ze weer de term 'going Dutch' gebruiken). Heb zelf toch zeker 6 verdachte plekken gezien. Heb hier al meer huidkanker verwijderd dan in al mijn tijd in Nederland en Belgie.
Terug naar Taupo. We hebben daar natuurlijk ook nog even door de stomende natuur gewandeld en zelfs vanaf het water de beroemde Maori carvings bekeken. Beetje tegenvallend dat deze pas van 1980 zijn, maar toch indrukwekkend. Leuker nog vind ik de Alpacas, een lama soort die het hier in NZ heel erg goed doet. Typische life style beesten. Iedereen die zo nodig 'rural' op een 'boerderij' wil wonen, maar niets van schapen wil weten (om infecties te voorkomen moet je hun konten krabben, je gelooft het of niet, maar dat is een echte baan, op het zuidereiland trekken groepen konten krabbers langs de boerderijen!) heeft er een aantal.
Op de terugweg nog even een paar keer afgeslagen om een prachtige gorge te bekijken die langs de snelweg slingerde. Deed erg aan de Dordogne denken. Zo'n sandwich smaakt altijd beter naast een kabbelende rivier!

Van de week weer getennist, ik speel in het business team voor David Reid, een groot bouwbedrijf hier. Handig voor als we echt gaan bouwen. Op matchpoint; 'Hey David, help me remember, how much was my discount??'. Vorige week met 4-2 verloren (die 2 punten waren van mij) en deze week wonnen ze voor het eerst in 2 jaar, 3-3, gewonnen omdat we een set meer hadden. Wel even wennen, we tennissen in het zwart! Inmiddels alweer een aantal dagen aan het werk en het nieuwe weekend voor de deur. Noor en Philip zijn op weg naar White Island, een actieve vulkaan in de oceaan die momenteel even slaapt, hetzelfde wat wij voor morgenochtend dus plannen! Het weer is inmiddels echt heerlijk dus we zullen om 10 uur wel ons bed uitdrijven. Zondag weer een huis bekijken (er was er daadwerkelijk nog een die we nog niet gezien hadden). Nog een paar patienten en dan ga ik naar mijn lunchplekje toe! Gegroet.

Nog eentje dan; net een man van 75 bij wie de zuster een wat hogere bloeddruk had geconstateerd. Ik vroeg o.a. of er stress was; 'of course, my handicap has gone up from 18 to 21!!!'. Heerlijk toch?