Thursday 14 May 2009

14 mei 2009; Gatenkaas

Nog steeds een fraai gezicht, maar de winter is hier nu wel begonnen. Wolken en regen tegen de ruiten. Afgelopen zondag zelfs even hagel. Op TV lieten ze zien hoe een paar jongeren op het strand in Tauranga achter de auto aan het snowborden waren. Redelijk uniek hier. Deze week voor het eerst weer de truien aan. Allemaal niet slecht voor het land zullen we maar zeggen. Later op de middag dan toch wel weer in het zonnetje in de tuin gezeten. De dag ervoor kwam een vriendin (landscape architecte) helpen om te prunen in de tuin. Na een slachtpartij onder 'ons groen' nam ze ook nog even haar hand mee die ik vervolgens op de praktijk nog even mocht hechten. Via internet lees ik de Nederlandse kranten nog wel en zie dat 'we' regelmatig de voorpagina's halen. Vandaag weer een vrouw die te dronken was om veroordeeld te kunnen worden, 7 maanden zwanger, nooit een rijbewijs gehad en voor de achste keer voor drunk driving gepakt. Casus hopelosus! Geweldige ook van de overheid en de familie nietwaar? Ze leert echt van die veroordelingen. De 'Hollandse' rambo was een op 2 jarige leeftijd geadopteerd Maori jongetje. Wel lief van jullie dat niemand dacht dat ik het was met mijn airrifle en kettingzaag. Vreemde vrienden en familie had die man. In een verklaring zeiden ze dat hij heel normaal was net als jij en ik. Nou heb ik niet echt meer dan 20 geweren (hij had geen gun licence!) maar wellicht ben ik abnormaal.
We hebben weer eens tekeningen gekregen. Helaas is de bouw nog steeds niet begonnen. Rondom het huis gebeurt van alles. De nieuwe 'fences' zijn bijna klaar, Nienke valt de tuin met grote regelmaat aan en het gras blijft maar groeien. Daar waar de gevlekte dames er niet bij kunnen moeten wij het gras bijhouden. Op internet gezocht naar de beste 'ride on mower'. U kent dat wel, na uren onderzoek zie je door de bomen het bos niet meer en denk je gewoon 'ik ga voor oranje'. Dit weekend moet de beslissing vallen want er moet echt gemaaid worden. De tekeningen bevielen ons goed met uitzondering van electrische gebeuren. Met maar liefst 15 geplande spotjes in de dining and living zou ons plafond op een Hollandse gatenkaas lijken. Een beetje kiwi doet daar nog wat gaten voor de geluidsinstallatie en heaters bij. Hoofdschuddend nam de bouwer dan ook de door ons gewijzigde plannen weer in ontvangst. Kroonluchters en fraaie staande lampen kennen ze hier nauwelijks. Voor toekomstige bewoners zullen we echter de kilometers snoeren op het plafond laten liggen, kunnen ze in de toekomst hun lol op. OK guys, dat was het weer even. Slapeloos nachtje. Is nu bijna 6 uur, ik ga eens even een ontbijtje maken. Gegroet.