Wednesday 9 February 2011

10 februari 2011: Happy birthday to them

Hallo daar, Nienke hier for a change! De aanhef van het bericht was er al door Hans in gezet en heeft te maken met de eerste foto waarop je mij ziet en een aantal vrouwelijke collega-vriendinnen (plus 2 tienerdochters) waarmee ik op de Council werk. Samen met Sue bedacht ik dat onze verjaardagen, die vlak na elkaar zijn, een goede aanleiding zou zijn om weer eens een etenje te organiseren. De laatste keer dat we dat echt met het hele clubje hadden gedaan was toen Eef hier was in April vorig jaar! Het leuke aan zo'n Kiwi vrouwen club is dat ze dan allemaal een gerecht meenemen en echt hun best doen. Het werd een heerlijk maaltje, afgesloten met een dip in the hot tub bij fakkel licht. We mikten op een buiten etentje maar het miezerde helaas de hele dag. In de tub heb je daar gelukkig helemaal geen last van.
Hier zie je de vreselijk slechte mega chocolate cake die Sara had gemaakt, zij is een echte onvervalste choco-addict wat hier in NZ vrij gewoon is.......keuze in supermarkten wat chocolade betreft is vele malen groter dan in NL. Ze had de letters special besteld bij the bakery, erg lief.

Het was aan Sara de eer om de taart aan te snijden en omdat ze een clean plate mee naar huis wilde nemen ging -ie helemaal op en zakten wij bijna allemaal door de stoel daarna.....lekker slecht. In de resultaten van mijn voorafgaande fanatieke oefen week met de Wii-fit en het fitness programma van The Biggest Loser werd even een grote deuk geslagen. Die Wii fit en die DVD was overigens mijn verjaardagskado van Hans van vorig jaar, maar natuurlijk bedoelde hij daar helemaal niets mee te zeggen............hmmm?!
De volgende dag kwam Liesbeth langs met ouders en kids. Rixt en Bert wilden graag het huis en ons nog even zien voordat ze weer naar Nederland afreisden eind deze week. Vorig jaar in hetzelfde weekend kwamen ze hier eten in de tuin, maar toen was er nog geen trap, geen reling op het dek, geen geschilderde kast en verder een kaal huis. Ze vonden alle veranderingen helemaal fantastisch. Waren ook zeer te spreken over de lamp "Hans" (lijkt Ikea wel) in de gang, die nu ook bij Guy en Lies hangt. Die wist overigens te melden dat een vrienden stel van hun aankondigde dat ze wel $1000 voor zo'n lamp willen betalen. Jullie raden het al: de houtjes voor een nieuwe lamp zijn inmiddels bij elkaar gesprokkeld en liggen klaar om weer tot lamp te worden samen geschroefd. Lies en ik wisselden ook kadootjes uit want zij is de 15e jarig. Ik omring me hier met allemaal Watervrouwen want ik moet natuurlijk mijn lieve wederhelft-watervrouw Eef hier missen!
Helaas ook weer niet eten in de tuin, maar nasi goreng binnen, met Wijko sate saus van the Dutch shop in Petone. Het weer is effe niet je dat de afgelopen 2 weken, het leek ineens alsof de zomer hier al aan het aflopen was. Gelukkig was het vandaag weer warm en zonnig en de voorspellingen voor ons weekend in Hawkes Bay zien er redelijk goed uit. We gaan morgen Yvo ontmoeten in Napier en ergens gezellig op een winery eten voordat we zaterdag samen naar het concert van Sting gaan op Mission Estate Winery. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn, 2 weken geleden op het concert van Joe Cocker ging het niet helemaal soepel vanwege de vele dronken mensen moesten ze zelfs alle bars sluiten. Het hielp natuurlijk ook niet dat het concert aansloot op het wine festival (en wij kunnen het weten). Nu wordt dus alvast in de krant aangekondigd dat ze heeeeel streng zullen zijn, gezéllig zoals wij nederlanders dan zeggen.
Hieronder weer eens een sunset fotootje van onlangs, als altijd weer prachtig. Gisteravond was
-ie ook mooi toen ik met Dora zat te eten en bij te praten in Waikanae Beach. Bij Drift, de enige strandtent/restaurant in de duinen hier in Kapiti. Heerlijke plek en een heel gezellige avond.
Verder gaat het wel z'n gangetje hier, het vak van solid waste manager bevalt me heel goed, dus ik heb besloten dat ik dat wel wil blijven doen, in plaats van terug te gaan naar mijn strategische advisor functie. De combinatie van heel praktisch problemen oplossen, veel costumer service en het contract management en alle contacten die daarbij horen maakt het gewoon heel afwisselend. Never a dull moment en dat kon ik van die strategy functie nou niet bepaald zeggen, dat was gewoon ronduit saai. Het werk moet gedaan worden, maar dan niet meer door mij! Het is gewoon veel leuker om op je laarzen met zo'n Kiwi bloke zaken te doen op de landfill en echt ergens naar toe te werken dan weer een strategisch plan te ontwikkelen wat weer in de la belandt. Ik doe nu ook strategisch werk en budget werk maar dan alleen voor dit onderwerp, dus dat is 1 zo'n plan en dat is te doen. Mijn baas ziet ook zeker mijn waarde in en we gaan nu iemand aannemen voor 20 uur die aan mij gaat rapporteren als waste minimisation officer.
En dan als 2e carriere nou eindelijk eens echt met NLP verder, ik heb het gewoon te druk tot nu toe om de rust te kunnen vinden, maar daar ga ik serieus verandering in brengen. En dat moet omdat ik gevraagd ben om als co-trainer te functioneren, heel spannend maar daarover schrijf ik in een later stadium nog wel.
voor nu veel liefde en gezondheid in 2011 voor iedereen!