Saturday 25 June 2011

25 juni 2011: De liefde is over!

Jullie mogen dan zwijntjes hebben die Epe onveilig maken, maar hier kunnen ze er ook wat van. Hadden we een hele met weeds overgroeide wei kaalgemaakt voor die Kune Kune's, zodat daar gras ging groeien (ja ja, varkens eten ook gras), hebben deze krengen er een replica van de slag bij Verdun van gemaakt, schaal 1 op 1. Echt niet leuk meer. We hadden een stuk afgezet, maar ze 'tunnelden' er gewoon onderdoor. Wees niet verbaast als er eerdaags eentje in uw tuin opduikt! Altijd gedacht dat het niet kon, maar deze zijn er toe in staat. De enige oplossing is om ze te ringen, maar dat is op deze leeftijd niet zonder gevaar. Het zelf doen is vrijwel onmogelijk, die beesten zijn gigantisch sterk en dus gevaarlijk. Als de vet het doet krijgen ze anaesthesie en dat is weer gevaarlijk voor hen, overleven ze vaak niet. Omdat Nienke ze niet in de pot wil zien gaan ze dus op TradeMe. Liefst te ruilen tegen kleintjes die dan meteen geringd worden. Ik weet het, dat klinkt zielig, maar dat gras is hun voedsel en deze zogenaamd slimme dieren hebben het voor zichzelf verpest.
Over TradeMe gesproken, ik heb van de week een e-reader gekocht. Voor 100 dollar (55 euro). Chinees, dat wel, maar de Nederlandse Philips Senseo latte produceert ook al geen melk meer, dus...... Verbazingwekkend apparaatje, speelt ook muziek en films, foto's presenteren, kan opnemen en zelfs het net op. Heb al zo'n 4000 boeken, van alle Grishams tot Tolkien, Youp van het Hek tot Bill Bryson. Zelf de Lonely Planet serie hoewel die in pdf formaat is en het apparaat optimaler werkt met het epub formaat. Daar heb je echter ook weer programma'tjes voor. Hoef ik straks naar Bali geen boeken meer mee te slepen. Bali? Ja, hadden we dat nog niet verteld? We gaan in Oktober 2 weken naar Bali. Saren Indah hotel geboekt in Ubud, het culturele centrum van Bali. Verder denken we een zeilreis te maken van Bali naar Komodo (de beroemde varanen zien) en weer terug. Lekker even er helemaal uit. Hoop wel dat ze aan boord mijn e-reader kunnen opladen bedenk ik me net, mmmm. Anyway, goede vrienden vertelden ons dat als we nog een stukje authentiek Indonesie willen zien we dat nu moeten doen en niet over een paar jaar omdat er dan niets meer van over is. Van de week zijn dan eindelijk onze nieuwe stiertjes gekomen. Zwart! Ben al hard aan het zoeken naar een fraaie rode lap. Omdat ze uiteindelijk ook voor de vriezer zijn mogen ze van Nienke geen naam hebben. Grasmaaier 7 en 8 dus.Ik heb ook nog een keyboard gekocht zodat ik het piano spelen weer kan oppakken. Hoewel wij een decent home hebben zat een vleugel er toch niet in. Gesettled voor een Yamaha PSR E-313, een tweede handsje, maar goed genoeg voor mij. Kan hem zelfs aansluiten op de muziek installatie en de hele buurt mee laten genieten.Zag in die krant dat zelfs jullie het bericht over onze pinguin hebben meegekregen. Dat was hier dus vlakbij. Hebben het beest niet zelf gezien, maar een vriendin stuurde me deze foto die ze zelf had gemaakt. Zoals ik meteen al dacht liep het niet goed af met dit beestje. Normaal eten ze ijs, maar ja, zo koud is het hier niet. Deze begon dus zand te eten en dat is niet goed voor ze (horen jullie dat Kune Kune's!!!!). Inmiddels is 'happy feet' geopereerd en is een paar kilo zand verwijderd. Ze maakt het redelijk en eet al weer ijs aldus een artikel in het lokale suffertje.Gisteren zijn we naar een concert van Andrew White geweest hier in Raumati. In een klein cafe'tje, Lembas, waar ze niet alleen heerlijk eten maken, maar ook altijd goede muziek hebben. We hadden Andrew al eens op Womad gezien en hebben inmiddels al zijn muziek. Gisteren de heerlijke eend/Kapiti blue cheese/soja salade gegeten met vooraf de heerlijkste gamba's ooit. Daarna nog even met Andrew gesproken over mijn oudejaars feestje. Who knows! Dit zijn een paar van zijn mooiste liedjes.