Monday 27 October 2014

27 oktober 2014: Viel toch nog wel mee dus.

Er zat een draadje los. In de PC ja! Daar kom je natuurlijk pas achter nadat ik een nieuwe voeding had ingebouwd en die verrekte machine het nog niet deed. Heb ik in ieder geval alvast een voeding voor de nieuw te bouwen PC (toekomstig project).
Net een ander project af gemaakt. Onze vlaggemasten lagen met grote regelmaat nochalant op de driveway. Het resultaat van onstuimig weer. Of natuurlijk van die dunne aluminium buizen. Ik had al eens nieuwe stalen pijpen besteld, maar die moesten nog van een witte coating en andere mast essentialia worden voorzien. 'Pole trucks' vanuit de USA en dan twee oranje hockey ballen voor de top. Ziet er fantastisch uit.
Het stormachtige weer had nogal wat takken en bomen neer gehaald. Zie hier de houtschuur na het opruimen daarvan. Vier rijen van achter en twee beiderzijds. Ik kan natuurlijk flink opscheppen over mijn spierballen, maar... Ik had een beetje hulp. Zie hier het beest, de woodsplitter. Hele 'ringen' ramt hij zonder problemen in tweeen. Snap nu ook hoe mensen hun vingers kunnen crushen met zo'n ding, een populaire bezigheid hier. Wees gerust, die van mij zijn nog heel.
Tussendoor even uit rusten op het 'pig bankje'. Geen vervelend uitzicht. Bammetje, krantje, prima. Hoe krijgen ze het in de US voor elkaar. 'n Dokter behandeld ebola patienten in Afrika en gaat daarna vrolijk zweten op de dansvloer. Lekker met je bezwete lichaam high fives met je vrienden en klapzoenen met je vriendinnen. Goh, koorts? Wie zag dat nou aankomen. Nu pas de 21 dagen quarantaine ingesteld.
Het strand staat alweer vol met lupins. Ik was daar voor het volgende project, de nieuwe BBQ. Zoveel mogelijk forse rivier keien halen. Zwaar klusje. De band van de kruiwagen gaf er zelfs de brui aan.
Gisteren een vloertje gelegd. Na de aardbeving van vorig jaar waarbij ons betonnen platformje voor onze vuurtoren opzij zakte, hadden we ons lesje geleerd.
Voor deze zware constructie heb ik zelfs een paar 'housepiles' de grond in geramd. Daarna een paar zakjes (300 kg) beton erover.
Binnenkort een echte houtskool BBQ. Daar had de 48 cm kabeljauw bv. opgekund die ik zondag ving (verder echter niets noemenswaardig).
De muziek deze week is een nummer die ik op mijn koptelefoon hoorde tijdens het hakken. Het nummer Halo, een verse van Ane Brun die vorig jaar op Womad was. Hier met Linnea Olssen.

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom