Friday 18 December 2015

18 December 2015: @#^&*%^#$%$@&^%#

Lekker rustig tafereeltje. Ontbijtje voor twee. Niet voor ons echter, want Nienke is midden in de nacht opgestaan voor haar kerst ontbijt met collega ambtenaren. Dit ontbijtje is voor de dochter van weer een collega uit Nederland die met haar vriendin kwam binnenwippen. Liggen nog in bed, terwijl ze zo de trein moeten halen. 18 jaar.....
Marie en Alex, de Franse wwoofers, hebben ons gisteren verlaten. Zij hebben echt bergen werk verzet. Plezierig gezelschap ook. Zo willen we nog wel eens wat wwoofers! Hier zijn ze bezig om onze 'vuurtoren' in de tuin te restaureren. Na de laatste aardbeving was ons betonnen platform verzakt. Ik bedacht een methode om in een keer precies genoeg van de poten te zagen. Dit om te voorkomen dat er uiteindelijk een 30 cm hoog torentje overbleef met een stapel onbruikbare schijven. En zowaar, na het rechtzetten en schilderen ziet het er weer fantastisch uit.
Wat ik nog steeds niet heb laten doen deed Alex wel; een Maori tattoo laten plaatsen. Ik denk er toch ook wel ernstig over. Toegegeven, over het algemeen zijn tattoos ordinair, maar dit verbeeldt zijn ouders en twee broers, moeder aarde en vader lucht en nog een paar natuur zaken. Ik vind het wel fraai, je eigen stamboom/levensverhaal op je schouder.
Was 't weekend nog uitgenodigd voor de kerst bijeenkomst van mijn oude praktijk. Ik ben weg en we doen iets sportiefs! Golf, en het was nog een leuke middag ook, hoewel de knie toch steeds meer gaat protesteren. Dinsdag de MRI.
Er was voor iedereen een cadeau en ook ik moest even bij Santa op schoot.
Toen Nienke aan de beurt was bleken die paar biertjes inmiddels toch wel naar Santa's hoofd te zijn gestegen!
De jongelui hadden wel mazzel, want ze vielen met hun neus in de eerste BBQ deze zomer. Marie genoot zelfs van de herten en lams worstjes.
Dessert bij het vuur. Ach, wat is het backpackers leven toch zwaar.
Glaasje wijn en in het vuur staren.
's Ochtends wakker worden van golven en het geluid van vader kwartel die over zijn kroost (de 3 kleintjes rechts) waakt.
Inmiddels is de sauna vrijwel af. Alleen de elektriciteit moet nog aangesloten worden.
Als alles dan zo lekker gaat, waarom dan zo'n titel? Wel, ik had de dames op het station gedropt. Nog even wat hout gehaald om de retaining wall netjes af te werken. Haal thuisgekomen de balken van het dak, glijdt eentje er aan de andere kant van de wagen af, boven op mijn spiegel! %$@&;^@&;%&;^@$ inderdaad.
OK, de auto moet nodig gewassen worden, maar hij functioneert nog prima. Net een 'nieuwe' (sloop) aan het bestellen, die kan ik zelf wel repareren. Denk ik. Anders moet de volgende wwoofer een mecanicien zijn!

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom