Tuesday 1 December 2015

30 november 2015: (Ww) Oef!!

Het spijt me dat ik sommige mensen aan het schrikken heb gemaakt, maar de bestraling waar ik het over had heeft niets met kanker te maken. Het is voor de behandeling van Dupuytren (zie het verslag van 14 oktober).
Geen paniek dus. Die hand functioneert nog prima, zelfs zo goed dat ik (door Nienke bijgenaamd 'gekke Henkie') de door de twee Duitsers gekochte Toyota Estima heb omgebouwd tot campervan. Nauwelijks enige hulp van de boys want die bleken toch twee linker handen te hebben. Per persoon ja. Verkeerd opmeten (en dus te kort afzagen), op de kop monteren, proberen een gat te boren met de boor linksom draaiend, etc.
De 2 weken met teenagers zitten erop, OEF. We kunnen nog steeds niet begrijpen dat je naar de andere kant van de wereld gaat om daar weer met vierkante ogen met je maten gaan chatten, de hele dag door. En dan 's avonds voor de buis hangen. Ga fietsen, wandelen, zwemmen, ontdek de omgeving, ga genieten van het mooie weer..... Beetje treurig en zielig vind ik het wel. Komende week komen twee Fransen hier, zijn iets ouder. Ben benieuwd of dat enig verschil uitmaakt. Ik weet het, vroeger lachten we erom als de ouderen het hadden over 'de jeugd van tegenwoordig', maar dit is anders, toch???
Wij genieten in ieder geval wel. Schilderachtig zonsondergangetje.
Thais eten in de tuin met vrienden gevolgd door rode vruchten bij het vuur.

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom