Tuesday 31 March 2009

1 april 2009: Fools day.

Het weekend zijn we naar Auckland geweest. Helaas geen studie puntjes voor het kijken naar 'House' en 'MASH' en dus moet ik cursussen gaan volgen. Een weekendcursus in het Hyatt leverde me 13 puntjes op. Op naar Auckland dus. Op donderdag avond door Gareth naar the airport gebracht nadat Jules nog even snel wat Mexicaans voor ons maakte. Super zulke vrienden. In Auckland haalde Erik ons op. Na een gezellige avond de vrijdag lekker geluierd hun fraaie huis in de Waitakere's, een buitenwijk in het groen, met uitzicht over Auckland, de Waitakere's en the Manukau harbour.Lekker dagje luieren, muziek, boek lezen en 's avonds liet Erik ons, de kids en Skippy nog even uit op het fraaie KareKare beach, lekker leeg, prima voor een strandwandeling. Daarna stond Miriam al klaar met het Thai's eten. Kids het bed in en Mah Yong spelen. Die lui zijn behoorlijk verslaafd zeg! Gelukkig was er ook af en toe tijd voor een goed gesprek. Ik heb me op vrijdagavond vast naar het hotel laten brengen (Nienke en Erik hebben nog de zin en onzin van alcohol controles besproken met de local cops, gelukkig is Erik heel netjes). Krijg ik ook eens een keertje een upgrade (groter bed, kleinere kamer?) van mijn hotelkamer, doet het slot het niet. Het hele weekend onder begeleiding naar je kamer, gezellig. Nienke heeft zaterdag wat geshopt met Miriam terwijl ik probeerde wakker te blijven bij de verschillende praatjes (op zich al 10 punten waard). Murw gepraat vond ik Nienke terug op het terras, in de zon, met een lekker glas chardonnay. Zwaar leven hebben die doktersvrouwen toch. 's Avond gezellig aan de haven gegeten met Henk en Sabien die op de North Shore wonen. Wat info uitgewisseld over geiten, huizen bouwen e.d. Op de weg terug naar het hotel bijna in de verleiding gebracht om nog even het nachtleven in te duiken, maar een blik op de vierkante biggetjes met rokjes aan deed ons besluiten om in het hotel nog maar een 'savvy' te nemen. Natuurlijk eerst weer met een clownsjas naar onze kamer om de deur voor ons te openen. En dan mocht ik ook al niet lezen van mijn bedgenote toen ik midden in de nacht wakker was. Zo zat ik dus om half zes met Frederick Forsyth naar de zoveelste herhaling van NZ - India (cricket, toch niet zo slaapverwekkend dus) te kijken.Zondag weer een groot gevecht tegen de slaap (nu wel) terwijl Nienke met Miriam Waiheke island aan het verkennen was. Zelfs mijn grapjes werden niet gewaardeerd (What other at risk groups for depressions do you know? GP's on a sunny day in the dungeons of the Hyatt? Not even a smile!). Boring dus. Misschien toch maar weer cursussen in Nederland gaan volgen?


Vandaag is het zover. We zijn de trotse eigenaar van een mini boerderij aan de kust. Hierbij een paar filmpjes om een indruk te geven. Helaas wat herfst weer (dat moet verdoezelen dat de kwaliteit van de filmpjes erg matig is).