Thursday 3 September 2009

2 september 2009: Birdies

Als ik langzaam wakker wordt vliegt buiten een groep meeuwen weg. Dat maak ik op het het zich snel verplaatsende gekrijs. Waar hebben die beesten het over? "Kom we gaan naar zee". "Ja, goed plan". "Volg mij, ik weet de weg". "Nee joh, we moeten naar rechts, of eh ... stuurboord". Het is waarschijnlijk communicatie, maar niet te volgen. De tui's maken ook al zoveel herrie. We waren druk bezig het weekend en die vogels maar kwekken. Hebben ze het over ons? "Zie die stadslui nou eens". Lekker achtergrond geluid is het in ieder geval wel. Ik heb van Nienke een professionele afkapzaag gekregen hetgeen het werk allemaal wat sneller doet gaan. Ontspijkeren, op lengte zagen en beschermlaag erop. Inmiddels al genoeg hout om een kleine Gamma te beginnen. Dat worden mega-stallen. Voorlopig moeten de negen kleine kalfjes die nu in de wei lopen nog even in het gras slapen. Greg en Paddy, de builders, zijn harde werkers en nog gezellig ook. Op mijn vrije dag schaften we samen. Pratend over rugby en framing guns, as guys here do. De steigers zijn geplaatst en een groot deel van het asbest is al verwijderd. Morgen gaat het dak eraf.
Nu maar hopen dat het droog blijft. Het weekend wordt het prima; zonnetje, weinig wind en verse sneeuw op de berg. De Riverlodge dus maar weer geboekt, en omdat ik toch bezig was meteen het Grand Hyatt in Shanghai (onze tussenstop op weg naar Holland) en tickets gekocht voor Fleetwood Mac in december, die optreden in New Plymouth. Daarna maar snel de computer uitgedaan, dat was wel weer genoeg geld voor een dag.
Zit nu lekker bij de haard in de Riverlodge. Was vergeten de weblog te uploaden dus dat doe ik nu, met een lekker glaasje in mijn hand. Nienke heeft vanmiddag voor het eerst golf gespeeld en vond het geweldig. Lekker buiten, normale mensen (hier in spijkerbroek, T-shirtje en korte broeken) en niemand die ineens een spraakgebrek krijgt. Ben benieuwd wanneer ze mij zover krijgen. Ga nu weer lekker mijn boek pakken. Cheers.