Thursday 19 November 2009

18 november 2009: Elementen

We waren dit weekend helemaal alleen, geen enkele afspraak, bijna scary. Wel lekker actief: golf op vrijdag (het is toch wel een sloom spelletje), tennis en hockey op zondag. Klinkt alsof we in hartje Gooi wonen nietwaar? Tussendoor gras maaien en de carport re-cladden. Op woensdag zou ik verder gaan, maar daar dacht het weer anders over. In de nacht en de morgen viel er maar liefst 20 cm regen volgens onze eigen regen meter. Het vaarverkeer voor ons huis was gelukkig niet druk deze morgen.

Vanmorgen kregen we nog een verrassing van de natuur; om iets over zevenen vanmorgen begon het huis te beven en te kraken. Een heuse aardbeving, 5.1 op de schaal van Richter verving onze wekker. Nog een naschok van 4.3 een uur later en nu is alles weer rustig. That's New Zealand! Right, I'm off to Wellington. Moet een certificate halen voor reanimatie. Ik zei dat ik in Nederland reanimatie instructeur was, maar dat telde niet. Op mijn vraag waarom mijn artsen diploma hier dan wel erkend werd hier volgde slechts gestumper. That's also New Zealand, de Engelse mentaliteit; als iets simpel kan doen wij het moeilijk, als iets logisch is dan doen we het toch anders, als de rest van de wereld het zo doet, doen wij het andersom. Nou ja, kan nooit kwaad I guess.