Friday 8 January 2010

8 januari 2010: birds and fishes

Een heel kort berichtje deze keer, tenslotte hadden we begin van de week al eens extra geschreven. De week stond in het teken van weer werken en golfen (lees trainen). Deze week voor het eerst met meer balletjes huiswaarts getogen dan waar we mee kwamen. En temidden van de vrolijk kwetterende papagaaien heb ik mijn eerste birdie (1 onder par) geslagen, compenseerde helaas niet de 8 (!) slagen op de eerste hole, maar goed. De slagen gaan steeds beter hoewel er soms wat takken (POK!) en zelfs electriciteitsmasten (KLONK!) in de weg staan. Rond ons nieuwe huis is de activiteit ook weer toegenomen. Bad zit er al in, de vloer wordt geegaliseerd en het is nu wachten op de schilders. Gisteren nog even een wandeling langs het strand gemaakt en daar vond Sil (Nienke) een uit de kluiten gewassen goudvis op het strand. Geen Japannese whaler in de buurt. Het lijkt me een jonkie. Haaien hadden al wat happen uit de staart genomen, ik hoop pas nadat hij overleden was. We hadden nog heel wat ham in de ijskast liggen en hebben de whale dus maar gelaten waar hij was. Vrouwlief belt vanmorgen de walvissen politie.
Over politie gesproken, heb van de week nog een inbreker betrapt op Sims. Hij schrok zich rot toen wij daar aan het werk bleken te zijn en maakte een snelle u-turn met de auto. kenteken en type auto waren echter reeds genoteerd. Vanaf nu de gun toch maar elke dag mee. Politie was blij met mijn verslag, hebben waarschijnlijk een reeks inbraken in de buurt opgelost. Gegroet.