Tuesday 22 June 2010

23 juni 2010; All Whites - 'Fall'zuri 1 - 1

Ik heb van die heerlijke Panama Jacks, onverwoestbare schoenen. 3 paar, tot Nienkes treurnis. Alleen de zolen slijten natuurlijk, hetgeen heel erg vervelend is als dat net gebeurd in het regen seizoen. Nu dus, het begint met een klein niet opvallend gaatje in de zool. Tijdens een korte run door de striemende regen over de met plassen bedekte parkeerplaats voel je ineens een woeste rivier je schoen binnen stromen. Lekker koud ook nog en een hele avond dienst op de emergency room voor de boeg. Awel, maar weer eens de schoenmaker opzoeken want ze kunnen nog wel even mee (blijf een Hollander nietwaar). Tja, dat onvoorspelbare weer. Moest van de week voor het eerst sinds we Nederland verlieten het ijs van de ramen krabben. En over ramen gesproken, kwam maandag op de praktijk, hadden ze geprobeerd in te breken, via mijn raam. Helaas niet gelukt. Jammer, want ze waren meer dan welkom om die stapel administratie van mijn bureau te ontvreemden en die prehistorische computer mag ook wel vervangen worden. Het inbreken is zelfs in de mode momenteel. Werd 's avonds nog ingeschakeld door de politie om een vermeende inbraak bij de buren te onderzoeken, hoewel mijn rol beperkt bleef tot het onbezoldigd op de uitkijk blijven staan. Voetbal, wij hebben nog twee ijzers in het vuur. Nederland presteert redelijk en the All Whites boven verwachting. Na de barn dance (voor ons mannen is dat gewoon langs de kant een biertje drinken en voor de dames line dancing) afgelopen weekend hebben we bij Kiwi vrienden met een grote groep mensen naar Nederland- Japan gekeken. Had samen met een leuke Kroaat enige moeite om de Kiwi's uit te leggen waarom het toch leuk was om naar een 1 - 0 wedstrijd te kijken. Iets wat ik op mijn beurt weer heb met rugby. De Kiwi's waren zeer enthousiast over the All Blacks tegen Wales die avond (iets van 66 - 9). Volgens mij toch iets als Nederland - Vaticaanstad 30 - 0. Als je al weet dat je dik wint wat is er dan nog aan. Nou ja, had nog een geweldige nacht toen de Duitsers van Servie verloren. Al speelt het gehandicapte onderwater hockey team van Lesotho tegen de Duitsers, dan ben ik nog voor Lesotho. Het werd nog beter toen de 'Fall'zuri niet langs de Kiwi's kwamen. Wat een watjes zeg. Zoals ze hier al opmerkten; die lui vallen al om als je hard langs ze loopt, get a life! Wel killing dat voetbal. Vanaf nu zijn alle wedstrijden om 2 uur 's nachts en half zes 's ochtends. Ben al verbannen naar de guest room waar een wekker/TV combinatie ervoor zorgen dat ik de wedstrijden toch nog kan zien.
Wij maken ons inmiddels op voor de inspectie voor 'Het huis van het jaar'. Vele klusjes zijn inmiddels gedaan. Wat 'art' opgehangen en het wijnrek is af (en toch weer te klein). Of iemand moet komen helpen wat wijn op te drinken of ik moet er nog een bij maken. En de kippenren is klaar. Dit weekeinde komen er 4 Kiwi equivalenten van de Barneveldse dames. Nou alleen nog/weer/alweer de schuur opruimen.