Wednesday 29 September 2010

30 september 2010: Nog een jaar en 7 dagen

Hoewel de temperatuur hier heel aardig is krijgen we momenteel duizenden liters water over ons heen. Ideaal voor de tuin en onze nieuwe weilanden, maar de kalfjes en de kippen lopen er letterlijk wat verzopen bij. Gisteren een aanslag op mijn rug gepleegd; in totaal zo'n 30 meter trench gegraven om een waterleiding en electriciteitsleiding naar de andere kant van de tuin te brengen. Nodig om daar een buiten douche te maken en vandaar de waterleiding naar de pigs te leiden. De electriciteit is voor de nodige tuinverlichting (essentieel voor de snel naderende mooie zomerdagen). Aan het eind van de dag stond ik kleddernat van het zweet, modder en de net begonnen regen in de tuin toen Margareth en Doug langs kwamen. Ze kwamen me oppikken voor de council-pub-quiz-night. Na een wereldrecord douchen op naar Monteiths bar waar we die avond met ons team Sevens op de zevende plaats eindigden, iets waar ik best trots op ben. Met categorien vragen als 'cartoon heroes', 'royalty', 'sports and games' (lees cricket/golf/rugby/netball) ben je alleen maar blij als je de antwoorden niet weet. Er was één vraag over voetbal: In what year did the germans defeat the Netherlands in the final of the world football championships. Als iedere andere rechtaarde Nederlander regresseerde ik in een acute staat van ontkenning, maar onze aanvoerder Nienke was genadeloos en dwong me tot antwoorden. Gelukkig troostte Doug me met een nieuwe Heini.
Die troost was ook wel nodig want mijn klompen hebben er na mijn graafpartij de brui aan gegeven. Een niet meer te ontkennen gat heeft de weg vrijgemaakt voor allerlei vloeistofachtige substanties die her en der in de weides liggen. Na de brilletjes, scheerolie, strijkplankhoes en knijpkat (ja, ja, ons land beeft er momenteel flink op los) staan nu ook klompen op de hamsterlijst voor zometeen in Nederland. Gisteren weer een beving van 6.5 op White Island die tot bij ons te voelen was. Wij zijn echter voorbereid, hoewel de hottub nog niet af is. Het deck waar hij op komt ts staan is in aanbouw en met een mooi weekend in aantocht moet het dit weekend toch lukken. Goh, jullie hebben eindelijk een regering. Een stevige basis lees ik zelfs, zeker goed tot kerst 2010 zou ik zo zeggen. Altijd wat te doen in Holland. Nu weer een hulp bisschop (dat was Sinterklaas toch?) die vindt dat de regering de moord op toekomstige billenwassers (abortus klinieken) subsidieert. Waar halen die jurken dat vandaan. Als ze nou zelf eens het land ingaan om daadwerkelijk wat nuttigs te doen, billen wassen bijvoorbeeld. Maar ja, volwassen billen met rimpels vinden die schijnheiligen niet zo aantrekkelijk hè! Wassen liever hun handen in onschuld! Wij hebben ook onze schandaaltjes hoor. Een van de kamerleden hier had een vals paspoort, gebruikte hij voor als hij werd aangehouden. Met de gegevens van een overleden kind van rond zijn geboorte had hij dat verkregen. Zijn partij wist ervan en ook van zijn veroordeling voor mishandeling, maar ja, dat was in het verleden. En wat de lieverd voor portefeuille had: justitie! Heerlijk dat gedraai van de celebreties. Contador, de laatste Tour de Farce winnaar voelt zich genept. Dat krijg je ervan als je tijdens de tour nog even door de McDrive fietst en een genetisch gemanipuleerde McClenbuterol verorbert. Heerlijke sport toch. Onze immigratie krijkgt er nu ook weer van langs, een Nigeriaanse psychiater (tja, als je dit leest is het al verdacht) bleek bij nader inzien toch een drug smokkelaar te zijn. Hij was hier maar liefst al 3 jaar aan het werk. Wie is er hier nou gek?
Nog een jaar en 7 dagen. Dan ben ik over mijn versheidsdatum heen. 50! Nog steeds geen neigingen om een Harley te kopen. Of zou de midlife crisis beperkt blijven tot het keihard muziek draaien tijdens het sushi maken? You and your friends-Dire Straits! gegroet!