Wednesday 6 October 2010

7 oktober 2010: Weer een ring erbij

Zie hier het dek voor de hot tub. Het is nog niet af. Vooral de gaten aan het eind van het dek speelden een grote rol deze week. Met een stapel planken in de hand liep ik die kant op en draaide me al lopend om om Nienke met mijn neus iets aan te wijzen. Klassiek natuurlijk, comedy capers, Laurel & Hardy, noem maar op. Verdwijn natuurlijk met een majesteuze beweging naar beneden waarna enige niet te onderdrukken oerkreten de meeste vogels om ons heen tot eerbiedwaardige stilte dwongen. In eerste instantie leek het allemaal meer een deuk in mijn ego te zijn, maar de knie is toch wel dik en warm. Een dag later leek het allemaal wat beter, maar een trainings partijtje tennis maakte de knie alleen maar weer dikker. Ook het olieën van het dek (leunend op het corpus delicti) was geen pretje. Waarom moet zo'n les zo lang pijnlijk zijn!? En dat allemaal op mijn leeftijd! Moet vanavond alweer tennissen, nu met een paar collega's op de praktijk. Of ik de rackets wilde meenemen. Gedaan, vergeten zij de ballen en hun tenniskleren. Echte sportlui. Prachtig weer nu bij ons, maar ook wel stevige regenbuien, zo fors dat er flinke overstromingen zijn. Dit is de enige weg naar ons huis en het water wat je hier nog ziet is de helft van wat er een dag eerder was. Voor onze milieu onvriendelijke SUV's net begaanbaar, zelfs met aanhangwagentje, maar menig personen auto kwam vast te zitten. M.n. de oer irritante BWM die al bumperklevend een miniscuul klein stukje weg zocht om mij in te kunnen halen. Gaat net voor me door het water, slaat zijn motor af. Heb hem ingehaald met een glimlach en een saluut aan het hoofd. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om hem te helpen! Het water stond toch tot boven de knie. Zijn asbak is weer schoon zullen we maar zeggen! Het is nu echt lente, tijd om op te ruimen dus. Heb eens flink huisgehouden in het bos. Dat ligt nu bezaaid met takken. Die moeten eigenlijk allemaal naar ons kampvuur, maar dat is best een eindje. Ik denk dat we maar een tweede kampvuurtje creeren in de buurt van het bos. Misschien dat Nienke achterneefje en zijn kameraad nog wat bij ons willen werken, ze zijn op een werk vakantie tenslotte. Die komen vanavond van ons uitzicht genieten en kunnen vrijdagavond even in luxury genieten van ons huis als wij naar het theater in Welly zijn. Nog een paar fimpjes voor jullie. Hier mijn lieve boerinnetje die de kalfjes aan het voeren is.
En hier wordt de andere helft van mijn harem gevoederd.
We eindigen met een typische Maori grap die hier deze week circuleerde.
'Hello, is this the police?'
'Yes it is, how can we help you?'
'I'm calling in to report my neighbour Rangi, he is hiding cocaine in his firewood.'
'Thank you very much for the call.'
Next morning the police descend on Rangi's house in great numbers.
They search the house and then go out to the shed where the firewood is kept.
Using axes they bust open every piece of firewood but they can't find any cocaine. They swear at Rangi and then go away.
The phone rings again at Rangi's house.
'Yeah?'
'Hey Rangi, did the cops come?'
'Yeah man, a whole lot.'
'And did they chop up your fire wood?'
'Yeah man, they did so.'
'Happy birthday Bro.'
'Sweat as!'