Friday 19 November 2010

19 november 2010: Stalag Luft IV b revisited

Heerlijk avondje George Benson gehad. Philip en Noor swingden erop los. Die oudjes trekken nog steeds de hele wereld over (ik bedoel de artiesten dus). Volgens jaar Creedence Clearwater en dr. Hook, maar ik moet Nienke nog overtuigen. George vond de akoestiek in de geplande zaal waardeloos (wij ook) en dus verhuisden we naar de Town Hall en dat was geweldig al had ik enige moeite met mijn stoel: De foto is niet scherp, maar dat was mijn uitzicht ook niet. Een balkon is leuk, maar niet als je letterlijk voor paal zit. Gelukkig zat er niemand naast me en had ik toch nog een geweldig uitzicht:
George kwam met zijn eigen band, een koor en mensen van het Nieuw Zeelands kamer orkest. Wauw wat een avond.
Voor de mensen die hem niet kennen (of denken hem niet te kennen) heb ik onderaan een paar You Tube filmpjes geplaatst. Zijn beste platen ware Breezin' en 'In Flight', 1976 en 1977. Tja, ik weet het, net na de lancering van de eerste raket naar de maan en de tweede wereld oorlog!
Intussen is het op de farm erg onrustig. Zat ik lekker naar George Benson te luisteren, belt de buurman op. Hij vond het toch wel vervelend dat onze kippen op zijn terrein rond liepen en met name tussen zijn dierbare veggies. Wij waren ons van geen kwaad bewust maar het virus was blijkbaar van de varkens naar de kippen overgeslagen. Vandaar dat Philip en ik vandaag 'het kamp' hebben uitgebreid met een tweede linie hekwerk. De gemiddelde kostprijs van onze eitjes ligt per stuk nu ruim boven de aanschafprijs van een dozijn eieren van de supermarkt. Maar ja, die smaken dan toch anders. In ieder geval hebben de varkentjes de ontsnappingspogingen opgegeven. Ze zijn laten zich nu aaien (alleen als ze gevoerd worden) en zijn zelfs blij als ze ons zien. Nadat we de katten een paar keer flink hebben laten schrikken lijken die het hazenpad gekozen te hebben en dus kunnen de tien jonge kwarteltjes weer veilig rondlopen. Nienke meende zelfs weer een jonge egel te zien op het pad en was zeer teleurgesteld toen haar vader, die het beestje in veiligheid wilde brengen, met een heuse denneappel aankwam. Morgen een lunch met vrienden in onze tuin, d.w.z. als de grote sproei installatie het toelaat want de satelliet laat een heel aantal ongewenste kleurtjes boven Kapiti zien. Voor zover, en nu een beetje muziek, enkele nummers die wij gisteren te horen kregen. Gegroet.
Breezin'
Give me the night
Masquerade
On Broadway
The greatest love of all (Whitney Houston askes him if she could sing it and she became world famous)

Nothing's gonna change my love for you
Never give up on a good thing