Thursday 25 November 2010

25 november 2010: Pigs in space

Wij hebben hier nog een paar mijnen. In een van die mijnen ging het vorige week fout. Methaan gas had zich opgebouwd en ontplofte ineens. 29 doden zijn er te betreuren in de kleine dorpjes aan de westkust van het zuider eiland. Hier gelukkig geen rampen. Nienkes ouders hadden nog een gat in de omheining van het kippen kamp ontdekt. En dus stond ik vandaag dus weer een nieuw hek te plaatsen. Ben ik daar zo bezig, staan de kippen me ineens aan te kijken. Aan de verkeerde kant van het hek dus! Blijkt dat ze zich gewoon door de heg heen wurmen. Die is nu dus volgepropt met oud kippen gaas. Ik heb nog een oude bijl die ik aan het gaas ga hangen, als afschrikwekkend voorbeeld. De kippen hebben trouwens eindelijk de slimme voederbak door, echter niet nadat Philip het treeplankje uitgebreid heeft gemodificeerd. Nou moeten we alleen nog een hydraulische rem voor de klep weten te fabriceren. Ja, ja, peperdure eieren. De dames hebben zelfs stromend water in hun ren sinds deze week.'s Avonds genieten we van het prachtige uitzicht, maar overdag moet er gewerkt worden. De planten zijn van een nieuwe dennenaalden voorzien en er zijn nog nieuwe planten ingegraven.
De tuinverlichting is deze week aangelegd, de tub waterdicht gemaakt, de waterleiding voor de
douche gerepareerd (moet je er maar niet overheen rijden met de grasmaaier) en de katten zijn verjaagd. Allemaal nuttige klusjes op de farm.
De tub ziet er nu fantastisch uit en is afgelopen week door Nienke en mij in gebruik genomen. In het weekend had Nienke een lunch georganiseerd voor een stel vrienden zodat Nienkes ouders hen konden ontmoeten. Als vanouds weer prima en dat beloofd weer veel voor de komende zomer. Ik had die ochtend dienst dacht ik, maar terwijl ik mijn post zat te doen kwam een collega binnen; "What are you doing here?" "Just leaving I would say!" Agenda's? Alhoewel Gareth en ik ongeveer 30 keer scroorden verloren we op mysterieuze wijze toch met 4-25. Als vanouds.
Uiteraard behalve lol ook tijd voor diepzinnige gesprekken aan het strand. Zoals te doen gebruikelijk eten we nog een aantal dagen hetzelfde, maar dat is geen probleem.
Met tennis hebben we de play offs bereikt. Na een 6-0 slacht partij afgelopen woensdag mogen we nu voor de 5e en 6e plek spelen. Een kleine beloning voor mij want na twee nederlagen op rij, 3-3 (3 keer gewonnen, op sets als team verloren) en 2-4 (2 keer gewonnen en een tie break verloren) zou het wel heel erg frustrerend zijn geweest als we wederom voor de houten lepel moesten gaan spelen. Nienkes ouders vermaken zich hier inmiddels kostelijk. Buiten het klussen in en rond het huis hebben ze ruim de tijd genomen om indirecte en directe omgeving te verkennen. Helemaal naar Northland geweest en vandaag naar Kapiti island (vogel reservaat). Genieten op de top van het uitzicht en de vele bijzondere vogels.
De varkentjes vermaken zich inmiddels prima, eten en slapen in de zon. Voor velen van ons de droom vakantie. Zijn al helemaal gewend aan ons. M.n. Nienke wordt direct herkend als de brenger van goed nieuw (lees voer).

Een en ander gaat gepaard met het obligate gesmak.
.