Tuesday 11 January 2011

13 januari 2011: BBQ seizoen.

Het is weer volop party time. Eerst kregen we bezoek van Suzannes broer die met Anne Myrthe Nieuw zeelandse muziek kwam opzoeken. Onder het genot van Fat Freddys Drop hebben we weer eens lekker aan de BBQ en rond het vuur gezeten en nadat we natuurlijk eerst weer heerlijk hadden gebodysurft. Een dag later hebben we een nieuwe lamp bij Guy en Liesbeth opgehangen. Vanaf nu ga ik commercieel (kan naar Nederland worden opgestuurd, komt dan als bouwpakket). 's Avonds verjaardags party bij Landa op het dek. Zondag kwamen twee buurvrouwen op de BBQ. Overdag had ik flink last van ongeletterde muggen (op de spuitbus staat duidelijk 'gegarandeerd 6 uur geen last van muggen'). Maar ja, niet opgelet op school, dan krijg je dat. En ik dikke bulten natuurlijk. Anyhow, weer een flinke vooruitgang gemaakt met de carport en de buiten douche is nu echt af, juweeltje. We waren bijna blij dat we maandag weer moesten werken, even weer wat rust. Hoewel het volgende bezoek zich al weer heeft aangekondigd, niet dit lieve jonge egeltje die nu weer door de tuin snuffelt, maar de opvolger van mijn praktijk met een van onze assistentes.
Maandag avond weer eens naar de golf club getogen. Na zessen zie je daar wel meer mensen die min of meer anoniem willen spelen. Het ging niet eens zo slecht, zelfs een paar banen par gespeeld. Alleen op de 17e ging het minder. Nadat ik een paar bomen aan de komende herfst had herinnerd teste Nienke even uit hoeveel brandstof er nog in de petroleum tank van de club zat. Aan het geluid te horen was die behoorlijk leeg. Daarna bleek het nog best lastig te zijn om zo'n golf balletje door de spijlen van een electriciteitsmast te slaan. Een flinke klonk later lag mijn balletje ineens een meter of twintig achter me. Omdat Doug jarig was belanden we toch weer aan de BBQ daarna. Onze hoed (had ik gekocht maar op eega's advies maar weer geruild) viel in de smaak en gezeten rond het diesel vuur (een soort omgekeerde raket) werd het weer laat.Het regent waarschuwingen voor haaien in NZ. De bovenste foto is gemaakt in Coromandel waar 3 haaien vlak bij de mensen bleken te zwemmen. De onderste foto is van een door een lokale visser uit zijn net gehaalde mensenhaai die vlak bij Wellington werd gevangen. Daar zijn net ook hamer haaien gespot. Door het warme zeewater komen ze dichter naar de kust. Het heeft Nienke en mij er nog niet van weerhouden om na het werk nog even een frisse duik te nemen. Afgelopen dinsdag was dat zelfs heel productief. Al zwemmend deduceerde ik als een volleerde Sherlock waar Nienkes ringen waren gebleven. Die was ze reeds een paar dagen kwijt. Had ze dus op de wastafel gelegd voor het schoonmaken en daarna met het schoonmaak doekje en andere rommel in de prullebak gemikt. Blije gezichten weer. Cheers.