Friday 11 March 2011

11 maart 2011: Roerige aardbol

Wat is er toch aan de hand met de wereldbol. Zet net de TV aan nadat we thuis gekomen zijn van een drink and nibbles met de praktijk (is nu 10 uur) en zie het drama in Japan. Tsunami waarschuwing voor Nieuw Zeeland. Zie een rivier vol auto's, enorme vuren en overal water. Ons optrekje ligt wel in een rechte lijn van Japan. We worden gewaarschuwd niet op het strand te gaan. En dat terwijl we net een paar bevingen tussen ons en Wellington hebben gehad en het land de ramp van Christchurch nog lang niet te boven is. De economie hier heeft een hele forse klap te verduren gekregen en het geschermutsel in Noord Afrika helpt er ook niet bij. Toen ik vanmiddag tankte heb ik toch even onder de auto gekeken of er niet een heel aantal liters uit de tank waren gelekt. 2 Dollar 15 voor 1 liter benzine. Nou heb ik nog wel zo'n 80 liter in de schuur staan (volgens Nienke heb je niets aan een generator als je niet ook een voorraad benzine hebt), maar toch. Had net twee vlaggemasten geplaatst, zonder toestemming van de baas (die vondt het te bekakt). Ik denk dat ze het huis wat meer uitstraling geven. Helaas moeten ze voorlopig slechts halfstok.Dan heb je ook nog allerlei idioten die beweren dat ze het voorspeld hadden. Met 5 biljoen mensen op deze bol die allemaal rare dingen roepen is er altijd wel eentje die iets goed voorspeld. Ze maken iedereen echter doodnerveus omdat ze ook weer nieuwe bevingen voorspellen. Nou is het natuurlijk zo dat de wereld bekleed is met platen die naar elkaar toeschuiven en dat gaat met bevingen gepaard. Of de maan nu in lijn met mars staat of de goden boos zijn, het gebeurd, en als het gebeurd blijft het meestal niet bij een schok.
Ook in de praktijk een tegenvaller. Ik zat nog steeds op een oproep te wachten om te gaan helpen in Christchurch, moet mijn 50+ collega zo nodig gaan hockeyen en breekt zijn knieschijf in tweeën. Die hobbelt de komende weken op een paar stokjes rond. Vondt men het toch geen geweldig idee dat ik 's avonds ook nog ging tennissen. Heb ze gerustgesteld, ben nog niet 50+. We wonnen met 6-0 en staan derhalve al met nog een ronde te gaan in de finale. Kan nu echter toch niet gaan helpen omdat we nu handen tekort hebben op ons eigen stekkie.Intussen groeien de dames maar door. Altijd maar hongerig wordt zelfs de bodem schoongelikt.Een stevige massage van de bazin en de dames kunnen er weer tegen. Het gaat ze beter af dan de kippen. Van de 4 hebben er 3 inmiddels zo'n kale kont dat ze ons het plukken straks wel heel makkelijk maken. Ze slapen tegenwoordig ook nog eens buiten. Lijkt me toch niet heel lekker in je blote kont. Hoe het komt? We weten het echt niet, maar we vermoeden dat als je 4 dames bij elkaar zet jaloezie de rest wel doet. De dames blijven echter productief dus je hoort ons niet klagen.

Heb inmiddels weer een lamp af en die op TradeMe (onze Marktplaats) gezet. Mensen zouden er wel 1000 dollar voor willen betalen, nou helaas nog geen enkel bod. Nou begrijp ik wel dat hij niet in elke slaapkamer past (75 cm doorsnee en 25-30 kg zwaar) en ook de meeste toiletten zijn ongeschikt maar toch. Misschien moet ik toch maar eens wat anders gaan maken, of kleiner wellicht?
Intussen is het crisis thuis. We hadden het vermoeden dat er een muis was in het huis. Maar de vallen waren telkens leeg. Vanmorgen hoorde ik ineens een flink gegil en mijn dappere boerinnetje zat met opgetrokken benen op het aanrecht. Ze had een heuse wilde muis gezien. Ben nu spreekuur aan het doen voor mijn gewonde collega, maar ik ben bang dat ik al weet wat ik de rest van het weekend moet doen. Heb net voor 150 dollar spullen gekocht om de kieren in de garage te dichten. Duur muisje. Mijn nieuwe shirt voor WOMAD is goedkoper!