Friday 29 April 2011

28 april 2011: Calorieën

Hi guys, we zijn geland. Voorspoedige vlucht met veel films, heerlijke sushi en een frisse duik op Singapore airport. We zitten op het moment in Sneek. Genieten van het lekkere weer hier terwijl onze oppas heeft te maken met hevige stormen en regen (maar liefst 35 cm regen in 36 uur in Hawkes Bay). We hebben inmiddels al het nodige eten en drinken achter de rug (in NZ gaan we tot de lente op water en brood). Weer even wennen aan nieuwigheden: de dame van de Praxis legt mij uit dat 'we de pasjes al tijden niet meer door de sleuf trekken' (is immers bijna elke avond op TV volgens haar). Terwijl ik probeer te tanken sluit een vriendelijke plantsoenendienst man met een ride on mower waar Nienke jaloers op zou zijn achter mijn auto aan. De pomp geeft niet thuis en dus komt hij me helpen. Na wat gemorrel begint de benzine eindelijk te lopen. Ik mompel verontschuldigend dat ik hier niet bekend ben. 'Woar kom ie weg dan?' 'Nieuw Zeeland'. 'Da's nog un end kuiern vandoag'. Ik denk niet eens dat dat een grapje was. Inmiddels zijn de Nederlandse aankopen al in de koffer verdwenen: scheerolie, brillen, swiffers, overhemden, schoenen, etc. 20 kg p.p. op de terugweg, we zullen zien. Nog geen foto's gemaakt hier, maar vlak voor vertrek kregen we nog een paar foto's van ons huis van de architect: Als laatste het veiligheidsfilmpje dat we in het vliegtuig van Air New Zealand zagen tussen Wellington en Auckland. Daar blijf je tenminste naar kijken.