Thursday 11 October 2012

10 oktober 2012: Gold


Ik had een dame met een flink groeiende tumor op het hoofd, ze wilde niet naar het ziekenhuis en dus moest ik het maar doen. Ze was aan de warfarine (een bloedverdunner) en die wilde ik niet stoppen. Dus het werd wat tricky. Anyway, operatie geslaagd, geen bloedverlies en het ding er helemaal uit gehaald. Het lab is nog niet zeker van de diagnose, sterker nog, hun uitslag doet enige verwarring daar vermoeden. Ze moesten er zelf ook hard om lachen.
Wellicht kun je je nog herinneren dat Nienke een tijdje terug de deur van het konijnenhok had laten openstaan? Vandaag ging ik dus de hokken verschonen na het werk. Alle hokken leeggehaald, alle rotzooi in de wheelbarrow en toen op het vuurplaats. Net voordat ik de boel in de fik wilde steken zie ik iets bewegen. Muizen dacht ik eerst, maar ze bewogen niet vlot. Bij nader inzien bleek het een nestje konijnen te zijn. Een kruising tussen onze zwart/wit gevlekte en een wild mannetje, die zijn kans schoon had gezien tijdens de korte ontsnapping van onze dames. Wat doen we daar nou mee? Ik heb ze voorlopig terug gelegd in een kuiltje hooi in het hok. We zullen zien of de moeder er voor zorgt.
Na twee weken hard werken waren we wel weer aan een lang weekend toe. 520 km karren in de nieuwe bolide met de iPod op shuffle bracht ons 6 1/2 uur later in Waihi waar we Willem en Carla weer bezochten in hun zeer fraaie luxury lodge.
Tegenwoordig zelfs erg in trek bij de konijnen, die een luxe zonnebank juist omgekeerd gebruiken.

Prachtig weer op enkele regenbuien na.

Maar die zorgen dan wel weer voor fraaie regenbogen, twee boven elkaar. helaas kreeg Nienke het raam niet open in de toren, vandaar de rare strepen.
Op mijn verjaardag (50+ now, pfft) door de Waikino gold mines in the Karangahake Gorge gelopen. Zeer indrukwekkend. Ongelooflijk wat ze destijds deden met m.n. hun handen, een beetje buskruit en wat paarden. De paden langs de rivier en zelfs enkele tunnels zijn nu geprepareerd tot wandel en fietspaden. Wij staan hier in een van de tunnels voor een 'window', van waaruit ruw materiaal naar de rivier werd getransporteerd.

Nog een keer, maar dan zonder die leuke lui. Daar beneden de rivier met een in de rotsen uitgehakt pad en hangbrug.
Heerlijk weekeinde vol goed gezelschap, muziek, wijn en goed eten. Mocht iemand nog een heerlijke plek zoeken tijdens de reis door NZ, Manawa ridge is it.
We sluiten af met een fraai stukje muziek van Loreena McKinnitt, Penelope's song:
 

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom