Thursday 14 November 2013

14 november 2013: Ik verklaar de zomer voor geopend!

Wow, en er zijn al weer twee weken omgevlogen. Zo blijf je niet populair onder je lezers natuurlijk. Slap excuus; beetje druk geweest hier en het is natuurlijk mooi weer. Dat betekent vuurtjes, muziek in de tuin en sauvignon blanc!

De setting is er; vuurbak, flesje, muziek, nou nog een paar vrienden.

Aardbezien met ijs en room toe. De zomer is officieel geopend.

Beetje nakeuvelen bij een klein vuurtje (de pyromaan in mij is weer helemaal gelukkig).

Lekker strandwandelingetje de volgende dag, even kijken of de diehards inderdaad nog wat whitebait vangen.

Het weer is zelfs zo fraai hier dat de spreekuren weer leeg beginnen te raken. Vanmiddag maar 5 patienten, afzien dus. Ze komen ook allemaal binnen vertellen dat het zo mooi is buiten, maar ja, ik zit aan de verkeerde kant van het raam. De afgelopen weken hebben we heel wat werk verricht. We hebben nu een woofer te logeren. Niet officieel, maar zeg maar een 'try out' voor ons. Woofer staat voor 'work on organic farms'. Wij zijn weliswaar heel erg milieu vriendelijk bezig, maar Martijn de woofer mocht op dag 3 toch mooi 'Roundup' (een heerlijk chemisch gifje) sproeien onder al onze fences. Samen hebben we ook hekken en retaining walls gebouwd. De lijst met klussen in nog eindeloos, dus als een lezer nog wat van zijn grut wil onderbrengen .....
Ben ook erg veel aan het tennissen geweest. Dankzij de mentaliteits problemen van de jeugd stijg ik snel op de ranglijst. De laatste twee tieners kregen slecht 1 game van me. De laatste single was het 20 keer deuce tijdens mijn eerste service game, maar toen ik de game won met twee aces was het meteen over en uit.
Vorige week kwam de dokters inspectie bij me langs. nee, nee, geen klachten, maar een oderdeel van re-certification. Een dokter kwam helemaal uit Auckland gevlogen om een dagje over mijn schouder mee te kijken. Ze moest beoordelen of ik wel naar NZ maatstaven werkte (ik wist niet eens dat ze die hadden). Er was maar een puntje van kritiek, een kind zou een gebruikt speculum uit de prullebak kunnen halen. Tja, .... Voor de rest alleen maar lof en we worden dus zeer waarschijnlijk niet gedeporteerd. Ook Nienke kreeg een auditor op bezoek die kwam kijken wat er met al het overheidsgeld gebeurde (dat verdwijnt hier nogal eens in bodemloze putten of naar prive rekeningen), maar ook daar alleen maar veren. We zitten beiden lekker zacht!

Afgelopen weekend hebben we voor de verandering op een stel kinderen gepast terwijl hun ouders op een conferentie op Fiji waren. U weet wel, van die snoepreisjes de de dokters niet meer mogen maken van de overheid, maar voor henzelf gelden uiteraard andere regels. Wel weer even wennen, achter tanderbostels aanlopen, vertellen dat de korst van een boterham ook opgegeten dient te worden en dat je daar geen groen haar van krijgt, ze overtuigen dat in mooi weer naar buiten gaan en een bergwandeling maen veel leuker is dan een stom spelletje op de ipad, etc. Uitkijken dat je je been niet breekt over breed uitgestald speelgoed. We survived and they enjoyed it.
Geen muziek deze keer maar iets om jullie lekker jaloers te maken. Gooi nou maar snel nog wat muntjes in die spaarpot voor die tickets.

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom