Wednesday 14 October 2015

14 oktober 2015: New friends

Een stukje muziek die ik deze week tijdens het grasmaaien weer eens hoorde, Een nummer van Richard Bona uit Cameroen; Eyala
Net even het ziekenhuis in Lower Hutt bezocht. Had een afspraak met een radiotherapeut. Sinds een jaar heb ik een vervelende knobbel op mijn rechter hand. Een typische aandoening van mannen in mijn leeftijdsgroep. Oorzaak in feite niet bekend, erfelijk en dan nog wat vage factoren. Die aandoening heet de ziekte van Dupuytren en als je het niet behandeld dat bestaat de kans dat je vingers naar binnen beginnen te buigen. Menig man met die aandoening prikt zichzelf regelmatig in zijn oog.
Na het tennissen gisteren zaten we na afloop erover te praten onder het genot van een Tui of twee. Bleken maar liefst 4 anderen het ook te hebben. Een van hen wist me te vertellen dat dit van de Noormannen afstamt. Dat wist ik niet, maar KOMT DAT EVEN GOED UIT!
Sinds vanmorgen heb ik dus nieuwe vrienden, de Vikingen!!! Heb ook meteen mijn Sky abonnement opgezet. Die hadden we voornamelijk voor de sport. Af en toe zend ESPN namelijk interlands uit. Zette hem vanmorgen aan bij de stand 0-2. Zag daarna van Persie een eigen goal maken en toen heb ik Sky opgezegd. IJsland zie ik wel via YouTube. Wij Vikingen mogen dan veel Dupuytren hebben (zie artikel), maar we kunnen wel voetballen. Nederland mag nu met Andorra, Luxemburg en Griekenland gaan uitvechten wie de rode lantaarn van Europa mag dragen.
Genoeg erover. Liep net mijn dagelijkse rondje over de property, o.a. langs deze fraaie Waratah's. Intussen schoten de konijnen links en rechts weg. Te snel voor mij vandaag, maar meneer Haas was niet snel genoeg. Zat in het weiland van de koetjes gaten te graven en dat kunnen we niet hebben. Net even schoongemaakt, het weekend hazenrug, heerlijk. En gisteren al ree die Willem en Carla meebrachten. We zaten gisteren met hen te eten toen we eerst twee verticale schokken kregen en daarna het huis begon te schudden. Iedereen at gewoon door, grappig dat je aan die dingen gaat wennen. Toch een 5.8 op Richters schaaltje. Morgen nationale aardbeving oefeningen. Wellicht toch maar weer eens de voorraad in de schuur gaan bekijken.
Goed, die Viking hand dus. Ik heb hem nog een tijdje nodig voor het tennissen. Zaterdag voor het eerst sinds lange tijd weer competitie gespeeld. Tweede klasse nu, dus ik kneep hem wel een beetje.
Maar met de tong op het beton won ik van een flink jongere versie. Hier een zicht van uit het clubhuis met de zee op de achtergrond! Gisteren avond nog een potje gemept en nu vinden de spiertjes het wel weer even genoeg. Die mep hand krijgt volgende maand een weekje bestraling en volgens de studies uit Duitsland (!) heb ik een goede kans om dit te onderdrukken.
Nog vier werkdagen te gaan en een weekend dienst. Het stoppen heeft nog wel een staartje want voor mijn nieuwe practising certificate heb ik eerlijk aangetikt dat er mentaal wat gebeurd was. Nou wil de Council dat ik met een shrink ga praten. Kreeg ook meteen te horen dat mijn registratie voor het komende jaar in orde was. Kiwi logica dus.
Hier zit Nienke haar serie te kijken op de tablet. Eesrt gaf haar iPad geen thuis meer en toen had mijn Samsung ineens geen jus meer en dus moest ze het in de keuken afkijken. Even een rustig momentje na een drukke dag met een forse steen door de ruit (en die was net vorige week gereparteerd)
en een bezoek aan de kaak chirurg.
Voor zover,skál.

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom