Thursday 1 October 2015

1 oktober 2015: Ajax - Feijenoord

Weekje geleden nu dat ik de handdoek in de ring gooide. Lost niet alles ineens op, maar ik voel me er wel beter bij. Een keer met een counselor gesproken en die vind dat ik het goed doe. Alleen niet bij messen in de buurt zijn als er andere mensen bij zijn (grapje). Ik vertelde van de wond. Die wond is dicht en hoeft niet te helen. Het is mijn wond en ik wil niet eens dat hij weg gaat. Maar dat hij telkens opengekrabd wordt hoeft nou ook weer niet en dat is wat mijn werk deed. Nieuw pad dus. Exiting in itself. Moet er alleen even de tijd voor nemen om te zien welke richting ik ga nemen. Intussen draait het leven hier zoals gebruikelijk om de All Blacks. Met veel plezier zagen ze concurrenten Zuid Afrika en deze week Engeland verliezen. Zelf beide wedstrijden gewonnen.
Behalve wat zwarte vlaggen en vaantjes aan auto's verder geen 'oranje gekte'. Deze melkboer sloeg de plank mis met zijn zwarte melkflessen. Verkocht niet. Wie drinkt er nu iets wat op motor olie lijkt.
Las dat onze koning weer 'gepresteerd' heeft. Heeft de UN verteld dat er meer geld uitgetrokken moet worden voor vluchtelingen. En dat ze altijd op Nederland kunnen rekenen. Nou begrijp ik ineens waarom de Groene Draeck (een cadeau van Nederland aan Beatrix toen ze 18 werd) weer eens voor groot onderhoud moet. Kijkend naar de kosten voor het onderhoud door de jaren heen moet alles van binnen wel met bladgoud zijn bekleed. Ik begrijp dat ze voor al dat geld al wel 25 nieuwe schepen hadden kunnen bouwen. Overigens is de naam wel zeer grappig. Een draak van een cadeau, de draak steken met iemand (de belastingbetaler in dit geval) en de draak heeft zijn eieren gelegd (= de ellende is begonnen). Dat groen moge ook duidelijk zijn, in die tijd was een briefje van duizend gulden nog groen. Er kan dus niet veel mis zijn met die schuit, maar gezien Alexs laatste woorden vermoed ik dat hij de boot laat ombouwen tot een doorzon bootje en dan persoonlijk de Draeck naar de Middellandse zee gaat zeilen waar hij dan vluchtelingen aan boord hijst, ze toedekt in de gouden stapelbedden en ze dan naar Nederland terugzeilt. Daar staat Max dan klaar met de inmiddels ook al opgeknapte Gouden Koets (de glans is er inderdaad al jaren af) om ze naar Alex zijn eigen AZC (de rekening voor het ombouwen van het Koninklijk paleis op de Dam moet nog komen, maar het werd hoog tijd) te brengen. Wat een kerel!
Ben bang dat het allemaal wat donkerder is. Veel geschreeuw maar weinig wol. Het echte asielzoekers probleem wordt zo helemaal niet opgelost. De minder fortuinlijken, diegenen die niet konden vluchten, worden immers nog meer door de wereld in de steek gelaten. Intussen vechten diverse asielzoekers in centra in Nederland en Duitsland al een klassiek robbertje Ajax - Feijenoord uit. De langs de snelweg versie dan wel te verstaan. Moet nog even nadenken over het vluchten voor extremistische moslims en dan in het AZC christelijke medevluchtelingen toeschreeuwen dat daar waar zij zijn de sharia zal heersen. Die hebben duidelijk nog niet hoofdstuk 1 van 'Hoe integreer ik in Nederland gelezen'. Wellicht moet iemand ze dan toch maar het verhaal van de 'zak van zwarte Piet ' uitleggen.
Trouwens, over Ajax gesproken. Kan iemand me even uitleggen waarom een club die niets presteert een verbouwing van 50 miljoen nodig heeft die bovendien geen extra stoel oplevert??? Wordt dit soms het cadeau voor Alex zijn 50e over anderhalf jaar?
Ben nu aan mijn laatste weken bezig. Toen ik vanmorgen naar het werk reed zag ik deze fraaie wolken partij. Wat lekker toch dat de natuur niet in oorlog is.......

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom