Friday 22 April 2016

22 april 2015: De vissen zijn er weer.

OK, that's it. Ik kijk altijd graag even naar teletekst om de Nederlandse sport te volgen. Tegenwoordig veel darts, maar goed, daar wordt in ieder geval gewonnen, want het tennis is niet altijd motiverend. Zie nou eens deze top 4 op de 601 pagina van vandaag: Amerikaans honkbal, basketbal, golf en ijshockey. Dat is toch te belachelijk voor woorden? Waarom, wie interesseert dat? We worden al zo gemanipuleerd door de Amerikanen en nou gaat de NOS ook nog meedoen? Ik lees liever over de nationale midgetgolf kampioenschappen van Gabon of het synchroon zwemmen in Groenland. Of je nou naar Spotify (USA) luistert, iets opzoekt op Google of Wikipedia (USA), iets koopt op Ebay of Amazon (USA), de TV aanzet (alleen maar Amerikaanse series of Hollywood films die het Amerikaanse leven aanprijzen), je computer aanzet (Microsoft, USA), een stuk gaat rijden (tussen de Amerikaanse vreetschuren als KFC, McDonalds, Burger King, Wendy's, etc. en schreeuwende reclames van Coca Cola, Nike, Starbucks, etc.), naar het nieuws kijkt (al weken nutcase Trump en de andere ruziemakers), je eigen krant leest (alsof de 'World' alleen maar uit de USA bestaat), bijna alles komt uit de USA. Alle grote Pharmacy bedrijven komen er vandaan. Het is echt te maf voor woorden. En het idiote is dat de meeste Amerikanen nauwelijks weten dat er andere landen bestaan. Kijk naar Donald Trump en je vraagt waarom we in vredesnaam die idolatie voor de USA hebben. Of kijk eens naar een aflevering van Elles Dégénéré (zo moet haar eigen naam zijn) en de andere Dégénérés, die hysterische vrouwen die vanwege een reisje naar Disneyland ineens als infantiele kinderen beginnen te gillen. Mensonterend. Ik ben ervan overtuigd dat we de grote problemen in de wereld aan de Amerikanen te danken hebben; de belachelijke inkomens verschillen tussen rijk en arm, obesitas, geweld, xenofobie, gigantische vervuiling, oorlogen (ze produceren 31% van alle wapens in de wereld), noem maar op. Het zou me niets verbazen dat die wapen industrie oorlogen gewoon sponsort. Geen enkele reden voor die rare cowboy verering dus.
Leuk filmpje bij een Nieuw Zeelands singletje; Love will call van Nomad.
OK, mijn woodsplitter is een Orgeon, uit Indianenland ja. Kocht ik omdat onze locale tuinwinkeltje nou eenmaal alleen dit merk woodsplitter dealt. Love to say 'I'll sue them'. Poor design. Het vat met de hydraulische olie zit precies op de plek waar je staat als je rechtshandig bent. Tijdens het splitten barbeque je je kuitspier en passant. Het klepje van de air-cleaner wordt zo heet dat de houtsplinters die erop vallen spontaan rook signalen gaan afgeven. Moet toch een leuk rechtzaakje inzitten als je in de USA zou wonen. De Amerikaanse versie is waarschijnlijk rechtszaak bestendiger gebouwd. Hoe dan ook, kijk, lees, eet, etc. eens wat anders dan Amerikaans. Je zult zien, het is verfrissend.
Weer eens nieuwe vlaggen opgehangen. Die linker was een van de keuzemogelijkheden die we onlangs hadden tijdens het vlaggen schandaal. Onze PM John Key spendeerde 26 miljoen om de man te kunnen zijn die de Nieuw Zeelandse vlag veranderde (net zoals alle politici wil ook hij iets achterlaten, anders dan ellende dan). Helaas voor hem werd hij afgestraft. Die linker vlag was onze keus en die laten we nog wel even waaien.
Nu het knietje het weer doet kon ik ook weer het water op. Mijn vismaatje Dick poseert hier met een John Dory. Hadden we nog niet gevangen en nog steeds niet, want Roger viste deze op.
Als je even niet oplet stelen de meeuwen je aas.
Toch geen slechte vangst voor mij deze middag: van boven naar beneden: snapper, teraki, kahawai en 4 blue cods. De Kahawai heb ik weggegeven en van de rest
eten we het hele lange weekend. Direct na het vissen heb ik de baan weer betreden. Goed om al de oude (de blessure plaag houdt aan) mannen weer te zien. De competitie was vorige week al begonnen, maar toen voelde het nog niet goed. Ging nu heel redelijk. Stond meteen met 0-5 achter, maar uiteindelijk mede dankzij mijn maat met 2-6 6-3 6-3 gewonnen. Belangrijkste winst was toch dat ik me 's ochtends prima voelde. Vanmiddag met de oude bewoner thee gedronken en vervolgens de onlogische route van onze waterpijpen in de weilanden nagelopen. Weet nu waar er binnenkort gegraven gaat worden. Nog iemand die zijn kinderen als wwoofer wil opgeven?

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom