Sunday 15 May 2016

15 Mei 2016: Gore (pronounced Korrrrr)

Zit hier nou al een paar daagjes en heb nog even te gaan. Niet een van de meest opwindende stadjes dat Gore, hoewel deze zonsopkomst er mag wezen. Na het leuke weekendje in de Catlins met Nienke bracht ik dit weekend alleen door. Had naar Queenstown of Wanaka willen gaan om te trampen, maar de weersverwachting was overal verschrikkelijk.
Vanwege het ook in Gore hele slechte weer (het water kwam met bakken uit de hemel, afgewisseld met windhozen) heb ik het lokale Hokonui whiskey museum maar bezocht. Had er geen idee van dat ze hier ook een drooglegging hebben gehad. Zo'n 50 jaar geloof ik. Dat wil zeggen met mocht het wel drinken, maar het mocht nergens verkocht worden (oplossing a la Nederlandse politiek). En omdat hier erg veel schotten wonen was de Moonshine business booming. Ik mocht een sample van de Old Hokonui proeven in het museum, echt niet slecht! Helaas wordt het tegenwoordig in Invercargil gemaakt.
Ondertussen was Nienke zich met vrienden aan het vermaken op het 2e Kapiti rock festival. Ik begreep dat het gelukt was om het niveau van vorig jaar vast te houden, net zo slecht.
Vandaag was een beter dag, d.w.z. de morgen. Ondanks de vele updates die ik van mijn familie kreeg uit Nederland (men schijnt daar nog steeds te denken dat Nederland ooit nog eens kan winnen, hebben waarschijnlijk nog nooit van de Oekrainse gokwereld gehoord) besloot ik toch maar om i.p.v. het songfestival te bekijken (ook hier te zien op UKTV) te gaan wandelen. Ik begon natuurlijk met de Whiskey Creek loop track, met halverwege deze Whiskey Creek falls. Helaas geen verborgen vat gevonden.
Die wandeling eindigde in een prachtig coniferen park.
Moeten we wellicht ook eens bij ons op de property proberen.
Heb twee toppen bekommen vandaag, in totaal zo'n 5 uur gelopen. Wilde nog een derde top doen, maar het slechte weer (links) kwam eraan.
Werd nog een beetje verrast op de Middelridge track waar het echt fors regende en waaide, maar kwam zonder kleerscheuren thuis. Op de foto ligt Gore in de verte. Tijdens 5 uur wandelen welgeteld 2 mensen tegengekomen en gisteren in het museum niet een. Hopen dat het morgen op de praktijk ook zo rustig is!

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom