Sunday 13 April 2008

13 april 2008; een rustig weekje

Weekje niet geschreven, maar ja, er gebeurd ook niet erg veel. Een vriendin van ons nam deze foto hier en die past wel bij deze week. Boel gezeur met een vliegticket gehad; ik had nog een terugreis van ons retourtje van vorig jaar en wilde die verplaatsen naar augustus/september. Kon niet, toen weer wel, maar dan NZ$ 750 erbij (met het ticket uit Nederland net zo duur als een geheel nieuw retourtje met Qantas). Na 3 x bellen, 3 uur aan de telefoon met Sinead, Tosh and Tracy, bleek Tracy the absolute winner en boekte mijn reis om voor NZ$ 50. Tja, dat is snel “ verdiend” , maar dat hebben we alweer uitgegeven aan nieuwe stoelen voor bij onze Fred Flinstone tafel. Gisteren de dag door gebracht in Wellington met mijn “ favoriete” hobby; winkelen. Gelukkig ook nog wat chinese and asian shops bezocht in Petone en weer wat herbs and spices in kunnen slaan. Ik mis er nog enkele, maar mijn indonesische voorraad komt alweer aardig op peil. Geweldige plek trouwens dat Petone, daar zit namelijk ook de Dutch Windmill, de hollandse winkel waar we belegen kaas en veel te veel drop hebben ingeslagen. Toen nog even lasagna gegeten bij vrienden van ons en we kunnen er weer tegen deze week. Ik heb natuurlijk makkelijk praten want ik werk nog niet. Nienke is al hard aan de slag en het bevalt haar, maar het is nog flink aanpoten, alles is nog nieuw, veel vergaderen; snel praten en technisch engels.

Ik hoop wel dat er deze week wat gaat gebeuren want mijn registratie en work permit heb ik nog steeds niet. Er is hier een schreeuwend tekort aan huisartsen, maar op de een of andere manier weten ze dat bij de Medical Council niet. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.

Vandaag lekker gewandeld hier in het achterland, heerlijk weertje, fraaie beek. Moesten we op een gegeven moment wel over heen en hij was best diep, maar zoals Tristan het gedaan zou hebben bouwden we gewoon onze eigen dam. We liepen door een bos met machtige kauri trees toen er ineens vlak naast me een tak brak en iets met flinke vaart naar beneden viel. We hadden een geitenmoeder verrast en die schrok zo dat ze er meteen vandoor ging. Het kleintje echter niet dat eh ... arme schaap!?!?!? We hebben haar nog een uur horen jammeren, maar uiteindelijk kwam dat ook weer goed. Nog een leuke foto gemaakt van de New Zealand pigeon, ziet er heel wat fleuriger uit als onze grijze duif.

Vanavond zijn we met Ajax spray and wipe door ons nieuwe onderkomen gevlogen. We verhuizen a.s. vrijdag namelijk. Als beloning schonken we onszelf daar een glaasje in en zaten we in onze regiseursstoeltjes naar de ondergaande zon te kijken vanaf het balkon. Een prachtig uitzicht waar we straks elke avond zicht op hebben! Vandaag was het zo helder dat je op de achtergrond duidelijk de bergen van Marlborough op het South Island kon zien (rechts voor is kapiti Island) en zo smaakte de Sauvignon Blanc nog beter.

Nog even een uitleg over het tijdsverschil, een vreemd fenomeen. Het tijdsverschil was twaalf uur (lekker makkelijk), maar toen gingen jullie naar zomertijd en werd het elf uur en daarna gingen wij van de zomertijd af en nu is het dus tien uur. U bent weer bij, gegroet.