Sunday 27 April 2008

27 april 2008; How do you unhook a stingray???

Helaas nog niets gehoord van de Medical Council. Woensdag hebben ze een meeting gehad en nu is het weer wachten op de uitslag daarvan. Ik moet wellicht nog met een psycholoog gaan praten of zo. In de tussentijd heb ik maar mijn eigen formularium gemaakt want het is toch even wennen met al die nieuwe namen voor medicijnen. Ik verveel me nog steeds niet. Eergisteren zijn we naar een komisch en heftig toneelstuk geweest; 'Who wants to be hundred'. Een tragisch/ironisch verhaal over 4 mannen in een verzorgingshuis. Allerlei facetten kwamen aan de orde; dementie en ironie (you can hide your own easter eggs), tragiek (always lots of colleagues and friends and nowadays you don't hear a thing), mishandeling (ruwe behandeling door gefrustreerd personeel, zelfs slaan), het drama voor de partner (elke dag op bezoek en je leven in duigen), het slachtoffer (bv. de CVA patient die wel alles verstond, maar niet kon communiceren en door de anderen ten onrechte meteen als dement werd versleten), het zinloze ritme van de dag (elke week hetzelfde eten, thee die 4 minuten te laat is en weer veel te vroeg naar bed om vervolgens midden in de nacht last van insomnia te hebben), het tragische wachten op … de dood (birdflu?, oh yes please), etc. En goed stuk. Ik herkende er veel in van mijn tijd in het verzorgingshuis. Je vraagt je werkelijk af waarom politici nog steeds de pil van Drion tegen houden. Wellicht kan ik er woensdag nog wat over babbelen, we hebben een uitnodiging voor Queensday van de ambassade. Dat schijnt een hele happening te zijn, landgenoten die al geruime tijd geen voet op Nederlandse bodem hebben gezet verdringen elkaar daar om de haring met uitjes en de oranjebitter.

Gisteren waren er vrienden van ons over die een flinke hengel meenamen voor me; 'die hoort er bij als je aan het strand woont'. Ik heb altijd gedacht dat het vissen was voor mannen die het waterstaren verkozen boven het gekibbel in de 'echtelijke' stonde, maar hier is het nog aanwezig in de oervorm; je eigen kostje vangen. Mijn vis ervaring is tot nu toe beperkt gebleven tot een keer vissen met een vriendje in Alphen a/d Rijn die er, nadat hij twee maal onze lijnen uit elkaar had moeten halen, verder vanaf zag. Er zaten zelfs twee boeken bij over het vissen. De tweede over haaien beschouw ik voorlopig echter nog maar even als 'de universitaire opleiding'. Vannacht heb ik al van het vissen gedroomd; er zat een enorme stingray aan de haak die me over het strand trok (wie ving nou wie). Nog bepaald niet zeker van mijn overwinning vroeg ik me al af hoe ik die haak los moest maken zonder in de vuurlijn van zijn 'barb' te komen. Het blijft een mysterie want zelfs in mijn droom moest ik nog op mijn eerste vangst blijven wachten; nadat de stingray/ik een loopgraaf van honderden meters in het strand had getrokken knapte de lijn. Voorlopig dus nog 'verse' vis uit de diepvries. Het was wel weer een plaatje gisteravond. Slechts de krabben gevoerd (niets gevangen dus). Wel weer een hele gezellige

dag. Het is nu nog erg vroeg (ben alweer anderhalf uur wakker) en het is een lekker temperatuurtje. Nienke ligt nog op een oor en ik ga eens lang het strand slenteren. Gegroet.