Monday 5 May 2008

5 mei 2008; Testosteron en een doedelzak

Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd dat ik ook deze week nog niet ga werken. Bureaucratie en ik gaan niet goed samen. Mocht het zelfs helemaal niet meer goed komen dan kan ik altijd nog ‘mover’ worden. Ik heb al twee mensen helpen verhuizen en dat ging lekker vlot. En het mag volgens mijn workpermit. Eerst onze eigen verhuizing maar, van de container (waar moet die in eigenlijk staan?) naar binnen.

We hebben inmiddels onze container via internet getraceerd. Die drijft nu ergens voor de kust van China aan boord van de Hyundai Faith. De woorden 'delayed position' geven echter niet veel goeds aan. We zijn inmiddels af van het idee dat er nu een grote familie in onze container woont nadat hij vakkundig is leeggeroofd op de kade van Mogadishu, Somalie. Die van ons is die donker rode container, tweede rij boven de A van Hyundai, .... dacht ik.

Over 13 dagen zou hij in Nieuw Zeeland moeten zijn. Omdat de pomp van de central heather net is uitgevallen en de Zuid-westers inmiddels aardig aan mijn idee van ‘Nieuw Zeeland heeft een gematigd klimaat’ beginnen te knagen kijken we er al naar uit om onze olie verwarming uit de container te halen. Het valt nu nog mee omdat ik net indische vis uit de oven heb gemaakt en die heeft het huis nog wat verwarmd. De rest van de week ook maar alles uit de oven. Zaterdagmorgen was het ook al zo koud. Toen ging ik schieten met Guy en een paar van zijn vrienden.

Eerst wat lesjes over soorten kogels en trucs over hoe goed te schieten en daarna the real stuff. Ik heb een aantal mushrooms (don’t worry, er waren er duizenden), twee plastic flessen en een oude brandblusser geschoten. De laatste op 400 meter afstand dus dat is helemaal niet slecht. Een wilde geit heb ik gespaard (les 1; er altijd aan denken dat je dat wat je schiet ook terug moet dragen!). Het was echt heerlijk, op je buik in de bossen, turend door de scoop met wat doedelzakmuziek op de achtergrond. Mijn testosteron spiegel is naar ongekende hoogte gestegen. Misschien gaat er wel weer haar groeien op mijn kale plekje! Wat zou een Harley Davidson hier kosten?