Thursday 2 October 2008

2 oktober 2008; Spring is in the air.

Vandaag zijn Nienke en ik 15 jaar getrouwd. Op zijn zachtst gezegd zeer onstuimige jaren, maar we zijn nog samen en zullen er zo meteen toch een glaasje op drinken. We zitten net beiden na te hijgen van het sporten. Nienke heeft zich net suf gefietst voor de dames series in onze 'rumpus room' en ik heb net Nienkes eer verdedigd in het squashteam van de Kapiti Coast Disctrict Council. Vorige week mijn eerste competitie wedstrijd gespeeld en gewonnen!!! Vandaag weer stevig terug op aarde na een fikse nederlaag. Toch meer dan genoeg calorieen verspeeld om straks een lekker glaasje chardonnay te compenseren.

Weinig nieuws deze week. Wakker worden in dit huis is nog steeds helemaal prima. Zaterdagmorgen een nieuw record neergezet op de praktijk door in 3 1/2 uur 32 patienten te zien. Beginnen bijna Nederlandse diensten te worden. Verder is hier net de 'daylight saving' ingegaan waardoor we nu 11 uur op jullie voorlopen. De dagen waren al langer geworden en nu kun je lekker lang in de tuin zitten hetgeen ik vandaag na het werk dus maar even heb gedaan, met mijn nieuwe boek Pharaoh. De zon staat ook al hoger en gaat niet meer zo snel onder. Dat geeft weer fraaie luchten. Op de foto hieronder zie je vanaf ons balkon tegen de ondergaande zon Mt. Ruapehu liggen, hier 2 1/2 uur rijden vandaan. Daar ligt nog meer dan voldoende sneeuw om te kunnen skieen, hetgeen we dus een van de komende weekeinden ook gaan doen. Ze hebben er net kampioenschappen bikini skieen gehouden voor het borst kankerfonds. Behoorlijk dapper met temperaturen van -5 tot -10 op de berg. 't Is een aktieve vulkaan en de buren vertelden dat ze zelfs foto's hebben waar de rookpluimpjes goed te zien zijn.
Nog een kleine anekdote; mensen hebben hier soms de meest fantastische namen. Ik schreef al eens over de Maori namen, maar ook de Engelsen kunnen er wat van. Gisteren had ik mw. Hockey op het spreekuur en van de week moest ik mevrouw Lovelady uit de wachtkamer halen.
Kun je je voorstellen hoe je een volle wachtkamer inloopt en dan roept miss Lovelady. Voelde me een beetje als een man die in een bordeel de naam van de dame van zijn keuze noemt.
Vandaag stond in de krant dat er een lange warme lente wordt verwacht waar we natuurlijk helemaal geen bezwaar tegen hebben. That's all for this week folks!