Thursday 10 December 2009

10 december 2009: Aardbevinkje

December is de maand van de Christmas functions, ook wel bekend als 'vrij drinken op kosten van de baas'. Nou heb ik er maar één en dus ook maar één Christmas function (hier op de foto mijn collega op de gitaar terwijl iedereen hartstochtelijk Beatles liedjes meezingt). Nienke heeft echter naast de baas nog afdelingen en relaties en komt om in die dingen. Hoog tijd voor wat gewandel op de sportvelden om wat broodnodige kilo'tjes kwijt te raken. Sinds de Tiger Woods affaire spelen we veiligheidshalve samen golf (geen idee of ze mijn SMS-jes ook leest). Nienke demonstreert mij hier nog even hoe je een nr. 7 gebruikt. Volledig gebrek aan verrouwen viel mij ten deel toen ik moest afslaan. Naast de bomen zie je nog net twee angstige hoofdjes. Nou moet ik toegeven dat ik mijn bal op baan 10 op een paar meter van mijn hoofd met hoge snelheid zag langskomen nadat hij via de enige boomstronk in mijn gezichtsveld terug ricocheerde. Moest derhalve terug moest lopen voor mijn volgende slag; tegenslag dus.
Tegenslag had ik ook op woensdag. Ik had net een deel van de schuur opnieuw beplaat en twee ramen erin gezet toen de aarde even begon te schudden. Nou zaten de ramen wel vastgeklemd, maar nog niet vastgespijkerd. 5.1 op de schaal van Richter en ook nog eens vlakbij (30 km boven Otaki) was net teveel en een van de ruiten viel uitgerekend op mijn 5 kg doos met spijkers stuk. Stom, stom, stom, doe dan ook meteen wat je denkt dat goed is. Tijd voor een pauze dus met een blikje cola en uitzicht op onze Bottle brush boom. Ik zou in principe mijn frustratie 's avonds kwijt kunnen tijdens het tennissen. Helaas, 3 - 3 gelijk gespeeld en met één game verschil verloren, weer zesde geworden. Jammer genoeg geen aktiefoto's van ons team, slechts een na-tafel foto met Hollandsch bier! Wie kan dat nou, beetje golf oefenen in de tuin!
En dan de toeschouwers; een lid van onze trouwe quail familie, en vandaag voor het eerst gezien in de tuin, onze huis hedgehog. Nog even over het strand gewandeld waar we deze onverlaat zagen liggen, een blowfish met vervaarlijke stekeltjes. En dat op ons idyllische strandje, maakt zwemmen iets minder aantrekkelijk! Wel een Japanse lekkernij, wellicht kunnen we er op gaan vissen.