Thursday 24 December 2009

24 december 2009: Ouwetjes.

Rare week. Zaterdag stonden we nog te swingen in New Plymouth bij Fleetwood Mac. De ouwetjes doen het nog goed, zij en wij. Lekker temperatuurtje, maar wel in de miezer, net Woodstock. Dankzij ‘good company’, enkele lekkere sauvignonnetjes en heerlijke muziek viel het nauwelijks op. Gecampeerd in ons nieuwe tentje, nadat we eerst de kunst van het tent opzetten hadden afgekeken van de overburen (zelfde tentje, andere kleur). Nog net in de miezer ook weer ingepakt en toen was het weer mooi weer. De vakantie is hier nu echt begonnen. De dorpen en steden lopen leeg, de highways zijn vol. De supermarkten belachelijk druk (christmas dinner in aantocht, en dankzij de amerikaanse series op TV is dat hier ook een hele happening aan het worden). Patienten cancelden hun afspraken of kwamen gewoon niet, lekker rustig. Nienke kon ook een kanon afschieten op de council. Het openbare leven komt tot stilstand, iedereen zit op, in en om het water. Alleen op de golfclub was het tot mijn grote verrassing erg druk toen ik eh, eh, mmm, .... eh, mij als lid ging aanmelden. Het leek wel of het hele bejaardenhuis op de club was losgelaten, schijnt elke dag zo te zijn. Nou ja, wij spelen tegen vijf uur en dan heeft de sherry al een slagveld aangericht onder de ouwetjes. Dinsdag nog even gespeeld, het gaat steeds beter. Op hole 7 sloeg ik de bal al in een keer over de green heen. Daarna lekker ‘restjes’ van een kerstdiner opgegeten bij vrienden en gisteren avond een kerst BBQ bij weer andere vrienden. Vandaag dan even rust. Kon ik lekker rustig naar de bouwmarkt, dacht ik. Het was afgeladen en op de terugweg stond ik 2 uur in de file. Gelukkig had ik mijn lunch bij me en kon ik al rollend proberen de mie en pindas met schroevedraaier en beitel te verorberen. Oom agent stak naast me zijn duim op. Telefoneren in de auto mag niet, maar eten blijkbaar wel. Was een duur tripje trouwens, omdat we beachfront zitten (= zout) moet alles van metaal 'stainless steel' zijn en dat is duur. 12 Scharnieren voor de shed samen 300 dollar. 5 Kg bak spijkers 235 dollar (gegalvaniseerde spijkers slechts 39). Later op de middag toch nog de deuren in de shed kunnen zetten, echter pas nadat Murray en Barbara nog even met chardonnay en kaas langs waren gekomen om van de zee en de tuin te genieten. Stanley (de tractor) heeft nu een fraai nieuw onderkomen. Morgen het laatste stukje en dan kan Nienke gaan kwasten, groen! Overigens moeten we nu 3 maart echt het huis uit zijn, stok achter de deur voor de bouwers dus. Voor ons nu een rustige periode, volgende week nog 2 dagen werken en dan vrij tot en met de 3e. Nog een tip: vandaag heerlijk gewerkt met op de achtergrond de nieuwe CD van Trijntje Oosterhuis (Never can say goodbye) en die van Joss Stone (Colour me free), beiden echt heerlijk.We sluiten af met de ondergaande zon vanuit onze tuin.