Sunday 1 August 2010

4 augustus 2010: House warming

Gewoon een paar korrels in een bakje, wat water en af en toe wat overgebleven noedels of rijst, dit aangevuld met wat gras, mos en wat op een ongelukkig moment passerende insekten en elke dag liggen er weer 4 eieren. Ik vind het nog steeds onglooflijk. En dat ei is nog groter dan hun hoofd, het past zelfs niet eens in onze zorgvuldig gespaarde eierdozen, gewoon te groot. En niks geen sectio of ruggeprik. Zeldzame productie machines. Dit in tegenstelling tot de immer schuwe kalfjes die blijven grazen en slechts dikke flatsen op de wei dumpen. OK, we hoeven geen gras meer te maaien. Zondag de life style animals weer uitbundig bediscussieerd met alle buren die wij voor een house warming hadden uitgenodigd. Goede opkomst, stom genoeg geen foto's gemaakt. Ondanks het feit dat we hadden gezegd dat men niets hoefde mee te nemen (oud Hollandse traditie) kwamen de meesten met de nodige hapjes en drankjes aan (current Kiwi tradition). Omdat we de dag tevoren met Nederlandse vrienden ook al niet door onze Nipponese maaltijd kwamen stond het lunch programma voor de rest van de week weer vast en daar hebben we slechts een paar dagen voor want donderdag vertrekken we naar Christchurch. Ik voor een cursus van 3 dagen en Nienke voor 3 dagen musea, uitslapen, zwemmen, masseren, winkelen, koffie drinken, etc. Zwaar programma. Daarna gaan we nog twee dagen skieen in Methven met Ruben en Sabien, vrienden uit Paraparaumu.
Krijg net een text bericht van mijn collega. Had hem gevraagd of de Kiwi's na de 9-1 nederlaag tegen Australia voor de hockey Champions Trophy weer met beide benen op de grond stond. Heeft Nederland net met 3-1 van New Zealand verloren. Schande natuurlijk, wordt me morgen weer ingepeperd!

Dan nog het bericht dat mijn ouders met volle teugen van een heerlijke geslaagde vakantie in Spanje hebben genoten en dat alles uitstekend gegaan is (zie foto, de mooie dames zijn natuurlijk mijn moeder en twee nicht(j)e(n)(s)). Ik zie ze in oktober weer wanneer ik een weekje naar Nederland terug ga.

Mijn werk begon me een beetje de keel uit te komen. Met name de enorme hoeveelheid papierwerk en m.n. datgene voor Work and Income (zeg maar de Sociale dienst) is een doorn in het oog. Zinloze gesprekken met mensen die toch niets willen en dan een rapport schrijven aan een organisatie die er niets mee doet, pffft. Tijd om het werk dus wat aan te passen. Ga me nu meer bezig houden met chronische zieken en kwaliteits verbetering, om te beginnen met diabetes. Daarnaast ga ik vanaf 1 November 3 dagen werken om de balans te herstellen. Ik liep me gewoon te ergeren. Zit er over te denken om iets als een online huisartsendienst op te zetten. Bestaat hier nog niet. Heb nu via het Nieuwzeeland forum al twee mensen geholpen en het wordt gewaardeerd. Who knows. Daarnaast veel hout hakken en wellicht wat kunst maken? Wie had dat ooit gedacht.
Tot slot nog wat leuke reclames uit Kiwiland voor de broodnodige humor. Gegroet.