Wednesday 1 December 2010

2 december 2010: Aj

Onze sushi avondjes zijn inmiddels wereldberoemd in heel Kapiti. Heerlijk, ook al kost de voorbereiding een kleine week. Met Sabien, Ruben, noor en Philip smaakte het weer geweldig. Een dag later de calorietjes er weer aflopen langs het strand tot aan Mangaoane stream waar Kapiti island nog fraai afsteekt tegen de ondergaande zon. Natuurlijk werd er ook weer druk gewerkt. De piggies kregen een definitief hekwerk rond hun hok zodat we ze kunnen opsluiten als ze vaccinaties moeten hebben. Vanzelfsprekend moest alles tijdens het werken op eetbaarheid worden getest, tot en met het gereedschap en zelfs mijn schoenen toe. Ook al het vrijgekomen zand onderging een proef en snuif test. De dames hebben zelfs al voor me gedanst. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is hier heel erg warm. Ik heb dus even de spuit op de dames gericht en dat vonden ze zichtbaar heerlijk.
Het is bijna kerst en ook hier vliegen de aanbiedingen je om de oren. Nienke is even lekker wezen shoppen bij de Warehouse en heeft twee handige bakken op wielen meegenomen voor het voer van de beesten. Zelfs over de mail worden we benaderd met advertenties. Hier een van de meest aparte. Merry Christmas, Santa has come early this year! This weekend, TWO DAYS ONLY Christmas Sale. The BEST EVER. Over 50% more super specials. Over 5000 guns in stock and ready to go. **WIN A FREE GUN** All new email address additions go into the draw to win one of the following. SKS Rifle, JW15 Rifle or GUN CITY Rabbit Hunter Air Rifle And if you recommend your friend you go into the draw too! CLICK HERE Merry Christmas! Regards, The Gun City Team. In de tussentijd probeer ik geld te besparen op mijn moeders manier. Als er lekkere wijn in de aanbieding is dan koop ik die, geld verdiend. Als je boodschappen doet en je haalt net niet het bedrag voor de 10 ct per liter benzine korting dan zijn er altijd nog wel een paar flesjes pinot noir om die korting wel te halen. Zo draagt iedereen zijn steentje bij. Noor en Philip hebben hier inmiddels hun eerste aardbeving meegemaakt. 5.1 op de schaal van Richter, epicenter zo'n 50 km bij ons vandaan. Later midden in de nacht nog zo een. Part of life here. Frustrerend genoeg verloren we, ondanks deze lachende heren, met 4-2 onze play of wedstrijd. We dachten dat met de aanwinst van de twee jongemannen, Doug en Connor, een plekje bij de eerste 3 haalbaar moest kunnen zijn. Helaas wonnen ze vrijwel niets. Ondanks mijn 10 uit 12 dus weer de zesde plek. Eind Januari begint het nieuwe seizoen en de heren hebben beterschap beloofd.