Tuesday 22 May 2012

22 mei 2012: Autumn is here again

Hans vertrokken naar een zonnig Nederland op woensdag avond terwijl ik hier zit af te vriezen! Pas de tweede avond in deze herfst dat de kachel echt aan moet, maar daarmee lukt het me maar niet om het cosy te krijgen. Nadat ik naar beneden ben gegaan om de electrische deken op te zoeken belt Hans om te vertellen dat hij vanuit Wellington met vertraging is vertrokken en maar tenauwernood het vliegtuig naar Beijing heeft gehaald. A true Kiwi's 'she'll be allright story' (niet voor Hans zoals we wel weten, die ergert zich helemaal suf!). Dag erna is het zonnig en is de kachel niet nodig en zo blijft het tot en met het weekend. Begin mijn 10 dagen 'alleen' op vrijdag met een avondje voor mijn werk-vriendinnen, even lekker lachen en werkzaken relativeren, altijd erg gezellig. Ben vroeg wakker op zaterdag en besluit dan maar gewoon op te staan, De vroege ochtendzon geeft zo'n mooi licht en het begin van de dag op ons stekkie voelt altijd een beetje als een traktatie als je buiten loopt om de dieren te voeren. Het licht op het eiland, de dieren die je begroeten en nu ook; de vogels die naar warmere oorden vliegen.
Vooral de flitser die afging bij deze foto was grappig, klapperend oren!
Na wat nuttige taken besloot ik lekker een middagje te gaan shoppen en ben goed geslaagd in Porirua mall. Als je last hebt van low self image, moet je daar gaan winkelen goed voor je self esteem want het kan altijd erger. Van de serieuze kant bekeken is dat natuurlijk gewoon triest. Porirua is een van de grote pacific islanders communities in Wellington, hele grote gezinnen, veel werkeloosheid en alle problemen die daarmee samehangen zoals veel ziektes die in NL domweg niet meer voorkomen door veel betere behuizing, veel gangs enzovoort. Affijn, weer lekker terug naar rural Te Horo om even lang via skype bij te kletsen met het Sneek front. Daarna heb ik me op seizoen 4 gestort van Gooische Vrouwen, heerlijk!
Zondag weer een mooie dag, 's ochtends koud met vorst op de grond en zodra de zon boven de bomen uitkomt een graad of 15. Tripje naar tuincentrum om de nieuwe vegge bakken te linen met plastic voor dat ik ze ga vullen en winter bloemen in potten om de boel een beetje op te fleuren.
De aloe vera bloeit weer, ook zo'n beetje het enige nu maar het brengt de Tui's terug in de tuin. Heb nu een nectar feeder gekocht in de hoop ze wat langer hier te houden. Daarna vond ik het al snel genoeg en trok mijn nieuwe boek Bonita Avenue van Buwalda (dankzij Maartjes zus hier achter gebleven) zodat ik heerlijk een paar uur lezend in de zon op het dek doorbracht (met toestemming van slavendrijver H.). Daarna eten bij Barb en Murray en naar de bios om 'Salmon fishing in the Yemen' te zien. Voorspelbare feelgood movie, ok voor een zondagavond maar moest wel moeite doen om de luikjes op te houden. Nu op naar de volgende vriendinnen avond met logeerpartij op vrijdag, met de Nieuw Zeelandse jaarclub onder het motto when the cat's away the mice play (Engelse versie van het spreekwoord). Wordt vervolgd nu tijd om naar bed te gaan met mijn boek! Had nog een paar foto's maar het downloaden lukt verder niet de verbinding in rural Te Horo is te traag...
cu Nienke