Thursday 28 March 2013

28 maart 2013: Meanwhile


Hi guys, even een kort berichtje nog (om het gemiddelde op te houden) vlak voordat we voor een lekker paasweekeinde met Philip en Lineke naar Hawkes Bay vertrekken. Afgelopen weekeinde hadden we een verjaardagsetentje met vrienden. Was eigenlijk een verrassing, maar of het nou dementia, Korsakof of dyslexie (of zoals Nienke het noemt; luiheid) is, ik had de e-mail blijkbaar niet goed gelezen. De jarige was dus niet meer verrast. Anyway, we hadden een heel gezellige avond en de jarige job was nog vrolijk genoeg om Philip en mij voor het vissen uit te nodigen. Ook deze keer weer bij nacht en ontij vertrek. Konden nog net croissantje oppikken om vervolgens naar niet bewegende lijnen in het water te kijken. Siem, Dick's zoontje, gaf het goede voorbeeld door na een dik uur een heuse barracuda uit het water te tillen. Gevaarlijk beestje hoor. Daarna was het weer akelig stil. Pas toen alle vissen hun koffie uurtje en uitgebreide lunch achter de kiezen hadden begon het een beetje te lopen. Weer allerlei ondermaatse vis natuurlijk met een enkele voor consumptie geschikte parrot fish. Genoeg om die avond de dames te voeren.

Het weer was echter geweldig en dus hadden we weer een prachtige dag op het water.

Het vervelende van ondermaatse vissen is dat je desondanks die haak uit de bek moet trekken. Had ik al verteld dat die uit de kluiten gewassen goudvissen allemaal stekels op hun rug hebben? How inconsiderate! Gelukkig had Dick een klein tangetje aan boord en had ik, wijs geworden na twee maal bebloede handen gehad te hebben, handschoenen mee genomen.

Meanwhile somewhere on the mainland; de dames nemen het ervan (flat white met carrot cake) terwijl de mannen, zoals vanouds, voor het voedsel op tafel aan het zorgen waren.

Daarna moesten die beestjes nog geprepareerd worden en er was geen galante ridder nabij die het even voor ons deed.

Dus gingen deze twee huisartsen aan de slag en werd er wat gepalpeerd, getoucheerd, manueel verwijderd en gesneden. Uiteindelijk bleken er wat stukken vis over die voor filets door mochten gaan. De rest van de vis werd door Philip weer aan de zee toevertrouwd.

Genietend van de lekkere visjes met een glaasje pinot gris mijmerden we nog even weg naar die fraaie dag op Dick's boot.

De nieuwe stiertjes eten inmiddels uit de hand. Hier is Lineke ze aan het voeren.

Had al een tijdje niet meer over het tennis geschreven. Daar was ook niet veel over te vertellen. Na de finale van vorig jaar ging het dit seizoen behoorlijk slecht. Zonder de jonge spierbundels van het 18 jarige talent was ondergetekende de nr. 1. Voor een 50-plusser viel dat niet mee. Omdat de rest van het team ook niet al te veel inbracht waren we plotseling laatste (ondanks 2 overwinningen??) en moesten gisteren degradatie/promotie wedstrijden spelen. Gisteren ging het echter goed. Met een oud racket (verspeelde twee rackets in de afgelopen weken) liep het als een trein en de uiteindelijke 3-3 was voor ons genoeg dankzij een beter game gemiddelde. We blijven dus in de top meedraaien. Volgend jaar weer met wat versterking. Volg het voetbal ook nog op de voet, Nederland gaat goed en ook Nieuw Zeeland doet het niet slechts, ze hebben zich geplaatst voor een play of met de nr. 5 van Zuid Amerika. Who knows, Nederland-New Zealand in Rio???

1 comment:

  1. Hallo Nienke en Hans,

    Ik weet niet of jullie me nog herinneren, maar ik heb bij Floris in de klas gezeten.

    Ik weet niet zo goed wat ik in dit bericht wil zetten, maar ik wilde dit al een tijdje doen, omdat ik Floris nooit vergeten ben.
    Ik heb ooit een steen bij zijn graf mogen leggen en de andere helft van die steen ligt op mijn nachtkastje. Hij heeft een mooi plekje, want het was een mooi en lieve jongen.

    Ik vind het ontzettend knap van jullie dat jullie alles uit het leven halen wat er nu nog in zit na alle tegenslagen. Heel veel respect daarvoor.

    Liefs, Myrna

    ReplyDelete

Reacties welkom