Wednesday 10 December 2014

10 december 2014: Het haasje

Ik moet vanavond eigenlijk competitie spelen, maar het regent al vanaf middernacht. Betwijfel of hier ergens een redelijk droge baan te vinden is. Knietje is ook wat pijnlijk. Zaterdag speelde ik voor het eerst weer competitie en mijn tegenstander wist de hoeken van de baan goed te vinden. Het hardlopen gaat nog niet goed. 5-7 6-7. Mmmm. En de dubbel ook nipt in 3 sets verloren. Geen goed begin, maar toch kampioen! Maandag morgen was de knie warm en dus heb ik die avond geen maandag competitie gespeeld. Versie 1.53 en geen updates available!
Ik was nog wel snel genoeg voor deze haas gisteren. Onze overbuurman is een grote dairy farmer en hij heeft recent zijn weilanden omgeploegd en en passant wat duinen vlakker gemaakt. Sindsdien hebben we naast konijnen ook hazen. Die maken geen 'laat-Hans-zijn-knie-maar-verdraaien-in-dit-konijnenhol' gaten, maar wel flinke legers. Grote kale plekken in het weiland waar we hooi pogen te maken. En ze vreten dat weinige gras ook nog eens op. Om die reden was meneer het haasje. Vanavond krijgt hij een lekker badje van merlot, kruidnagelen, knoflook, peperkorrels en ui. Zijn kleine broer konijn (lekker jagen na zo'n dagje geklaag op het werk) gaat in de sauvignon blanc.
We hadden al even niet meer geschreven. Het lijkt hier Holland wel, de ene afspraak na de andere. Vorige week een weekendje in Welly geweest. We hadden er een BBQ en ineens herinnerde Nienke zich nog dat ik een hotelbon had gekregen van de baas. Voor buitengewone diensten (denk ik). Anyway, Nienke kijkt erop en ontdekt dat die dat weekend verloopt. Snel een hotel in Welly geboekt. Het luxe Copthorne. Nou moet je als 'voucher-people' niet rekenen op een van de beste kamers. Maar goed, als we over het balkon hingen en tussen het hotel en dat huis daar links doorkeken konden we toch genieten van het uitzicht op de haven (dat kleine stukje grijs-blauw)!

Als 'voucher-people' krijg je ook al geen nootjes bij de borrel en als je in het restaurant struisvogel besteld komt de waitress nog even vragen of ik wel bekend ben met zo'n stukje vlees. En ik had niet eens mijn overal aan. Het eten was erg goed, maar ik denk niet dat we ze nog eens met een bezoekje vereren. Lekker wat kroegjes afgelopen en live muziek geluisterd. Eerst jazz (piano en viool) en daarna in een 'drie-onder-achter barretje' een funk bandje. De naam was niet aangekondigd, maar ik vond 'The Shy' wel een aardige naam. Geen van hen heeft ook maar een keer iemand in het publiek aangekeken.
Mocht de pret niet drukken. Een paar dagen latter hadden we de 'Christmas function van de Nederlandsche borrelclub'. Onze 86 jarige nestor diende Sinterklaas van repliek. Geen kleurige pieten dit jaar, de hand die tot verbazing van het personeel van de Wellingon club pepernoten naar binnen gooide was verdacht wit.
Dan nog wat dinertjes en bezoekjes hier en daar en je bent weer een week verder. Dit weekend nog de Christmas function van onze praktijk bij ons in de tuin en daarna nog een paar van de Netherlands New Zealand foundation, de buurt en Nienkes werk. We kijken al uit naar oudjaar.
Krijg net het bericht dat er toch gespeeld gaat worden vanavond, het is droog geworden in Paraparaumu. Onze meeuwen vinden het maar niks. Toch is NZ gekozen to de best holiday destination door de Telegraph from the UK. En Air New Zealand weer tot de beste vliegtuig maatschappij. OK guys, we gaan de logeer kamers klaarmaken! Hier alvast de veiligheids instructies: 

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom