Wednesday 7 January 2015

7 januari 2015: Summer is here

Het nieuwe jaar is heel goed van start gegaan. Oom oliebollen bakker Rutger had met zijn adoptie dochter Meike mijn BBQ ingepikt. Hun oliebollen gingen er ook bij de Kiwi's weer in als de bekende koek. Ik zou wel weer BBQ-en op de bekende braai.
Hoewel we aanvankelijk perfect weer hadden kregen de weersvoorspellers eindelijk weer een beetje gelijk. De braai werd het fornuis binnen.
Mocht de pret echter niet drukken.
Zelfs de kids vermaakten zich, hoewel ..... Let op de blauwe schermpjes hier en daar, je moet tenslotte toch contact houden met je vrienden die zich elders vervelen.
Tegen middernacht hadden de wolken al hun ballast afgeworpen en zo konden we toch nog vuurwerk afsteken (geen voetzoekers dit jaar). Even later werd de champagne begeleid door een doedelzak serenade. Het vuur heeft nog tot diep in de nacht gebrand.
De survivors sloten 's ochtends vol goede moed weer aan bij het ontbijt.
De dames bedicussieerden elkaars goede voornemens.
Daarna was het tijd voor de Nieuwjaars duik. lekker fris zullen we maar zeggen. Op die bruine drab vooraan na. Dit jaar geen Unox meisjes, laat staan erwten soep.
Het ontbijt liep langzaam over in de lunch.
En zo lagen Nienke en ik aan het eind van de dag op ons rug de pohutekawa's te bewonderen.
Op 2 jaunari kon ik dan eindelijk mijn houtskool BBQ in gebruik nemen. Het werkte perfect! Het zoeken naar mooie platte stenen die vervolgens met zorg op de top werden ingemetseld wierp zijn vruchten af. Flesjes bier en glazen wijn blijven zonder problemen staan. Ben redelijk ingenomen met dit project. Wat nu, een zwembad? Tuin koelcel?
Nadat de nieuwjaars gasten hun kroost in bed waren gaan leggen kon Nienke eindelijk zonder gene zelf marshmellows roosteren.
Daarna rust. Tijd om eens wat aan onze beelden te doen. We hebben lekker twee dagen geschuurd, gehakt en gezaagd.
Nienke beeld staat inmiddels alweer op een mooi plekje in de tuin. Ben zelf nog niet zeker over mijn eigen beeld. Ik vind het wel aardig gelukt, een beetje funky. Denk toch dat hij naar de gallery gaat.
Als laatste dan een foto die Nienke maakte van de druk rondvliegende hommels (bumblebees).

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom