Friday 19 August 2016

19 augustus 2016: Lappenmand

We beginnen met 'Autumn leaves' van Eva Cassidy, een prachtig nummer bij de fraaie foto's.

We zijn bijna de winter door. Helaas aan het eind toch nog de lappenmand in. Nienke hoestte ineens de longen uit haar lijf en de genezing van mijn vinger operatie verliep niet zoals gepland. Mijn vinger en hand bleef na de operatie al wat dikker en vrijdag nacht besloot de hand dat er genoeg gerust was. Op een absoluut ongewenst tijdstip begon hij flink te kloppen. Daarbij gingen mijn vingers tintelen en was de hand warm en dik. Bang voor compartiment syndroom door infectie begon ik meteen aan de antibiotica en overlegde met de orthopeed. Die wilde dat ik direct naar het ziekenhuis ging. Lieve Nienke ging met me mee en samen kwamen we tot de ontdekking dat een meerurig verblijf in de wachtkamer van een ziekenhuis genezend werkt. Na flinke dosis wachten besluiten veel mensen dat je dan thuis toch beter af bent, en ze hebben waarschijnlijk nog gelijk ook. Gelukkig besloten de knappe koppen daar na wat onderzoek dat opereren op dat moment niet nodig was (maar goed ook, want dat had betekent dat de hand opengelaten had moeten worden hetgeen een flinke aanslag was geweest op mijn zwaai carrière).
Een dag later was het alweer een stuk beter en nu, na bijna een week antibiotica, begint er eindelijk schot in te komen (4 1/2 week na de operatie!). Kan nog steeds de vinger niet volledig buigen, maar wel weer strekken. Ook Nienke is aan de beterende hand (we zitten gezellig aan de zelfde chemische troep), dus kom maar op met die lente!
Deze foto's zijn nog vanuit het zuiden. De eerste 2 showen het zicht vanuit mijn onderkomen in Gore en deze is van Lake Waihola met de besneeuwde bergtoppen naast Dunedin airport op de achtergrond.
Nog even de orthopeed bezocht deze week, waar ik gelukkig om 2 redenen mocht parkeren.
De ondergaande zon schijnt op de Tararua ranges na een prachtige dag. Zo mooi dat we besloten de dag erna te gaan vissen. Nog net in de winter!
Ik ging eerst nog even langs de botenwinkel voor wat aas. Legde een zak inktvis op de toonbank waarop de verkoper "Hi mate, that gonna be $150." "Excuse me, these are not for dinner tonight!". Zegt hij, "I know, but it's $20 for the squid and the rest because I'm jealeous". Kiwi humor. Nog voor we vertrokken moesten we een gezin helpen wiens boot water maakte. Alleen pa had een zwemvest aan, moeders, een baby van ongeveer 9 maanden en een jochie van een jaar of 5 niets. Idioten. Anyway, boot aan de kant gekregen, iedereen op het droge en wij kletsnat! Gelukkig was de watertemperatuur heel redelijk.
Er liggen weer 5 vette kahawai netjes naast elkaar in de vriezer. De kabeljauw heb ik aan Dick gezin gedoneerd, de kids moeten er nog van groeien.
Drukke weken ahead. Nienke is volop bezig met haar nieuwe baan en moet nu ook nog 3 dagen inhalen. Gelukkig hebben we over 2 weken een weekje vrij. Ik heb dit bescheiden hutje geboekt halverwege een berg met uitzicht op de ondergaande zon. Private plunge pool op het dek. Fiji, here we come!

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom