Sunday 2 April 2017

1 april 2017: no joke!

Nog even een fotootje van ons ritje terug van Womad; de WC van het café waar we koffie dronken - koffers op de muren, plafond en ook de deur. Voor als je eens wat anders wil. Wij hebben er nog twee staan ooit meegenomen uit Tjechoslowakije.
Afgelopen donderdag en vrijdag mijn eerste Transport Conference meegemaakt, georganiseerd door de engineers organisation. Ik ging samen met Jake, een ex-collega. Gelukkig vlogen we vanuit Kapiti, want de Wellington airport was de hele dag gesloten vanwege mist, dus er waren een aantal sprekers en anderen niet op de conference. Heel andere groep dan 'waste en recycling' mensen, waarmee ik de afgelopen jaren zoveel lol heb gehad op conferences.Veel kleinere schaal, iets van 100 mensen, waarvan toch zeker 40% vrouw, dat was een leuke verrassing.
Veel goeie ideeën maar ook vaak weinig reëel naar mijn idee; grote aspiraties waarvan niet veel terecht komt, te weinig belasting betalers. Vaak wordt Holland aangehaald als voorbeeld - er is een disconnect tussen centrale regering (die het geld geeft) en degenen die de locale wegen moeten managen (zoals ik). Regering denkt dat nieuwe wegen en zelf-rijdende auto's de oplossing zijn...Op de foto's Hobbiton at sunset, daar was het diner. Je kon kostuum huren en dat deden er veel (tsja toch een beetje nerds). Ik vond het daar te warm voor met 24C maar het was een leuke avond.
Al met al interessante ideeën gehoord en een paar contacten gelegd.
Een foto van de NIET 1 april grap, bad luck blijft ons een beetje achtervolgen met machines en waterpompen die ermee ophouden. Deze week was het de ride-on mower waarmee Hans in de weilanden bezig was; achter as gebroken. 'goh dat komt bijna nooit voor' zei de repair man alleen als je in een konijnenhol rijdt of zo...ja ja
Dan maar even met de hand mower dacht Hans, maar oops wiel afgebroken!
Toen konden ze tegelijk mee met die repair man, ook wel weer efficiënt. Gelukkig viel de schade dit keer mee, maar al in al is het duidelijk de 8 year itch voor onze life style machines.
Deze prachtige autumn sunset van gisteren was adembenemend, zo genieten! Hieronder een foto van onze 'in-house' bad luck, onze douchevloer is eruit gehaald door de tiler die inderdaad zei 'dit is nooit goed gekit toen de vloer erin werd gelegd (2010) en dus hebben we al 7 jaar lekkage onder die vloer, we vonden het raar dat onze tegelvoeg maar bleef verkuimelen in de douche en andere voegen 'wit' werden.
Daarom dus! Vertelden we aan de bouwer dat de under floor heating ook nooit aan de verwachting heeft voldaan, denkende dat het misschien door dezelfde tiler/lekkage kwam. Bevestigde de electrician dat er niets mis was met de kopermat onder de tegels maar dat de thermostaat helemaal niet goed werkte. Dus er zit nu ook een gat in de muur....pff - the 7 year itch
En natuurlijk is het niet af voordat Hans naar Reefton afreisde vandaag. Nou maar zien hoe ik eromheen kan werken om thuis te zijn voor die mannen. Handig -not!
Hans z'n harde werk op deze foto; hij heeft de enorme boomstam die nog in het weiland lag van vorige winter in plakken gezaagd en toen allemaal gesplit.
De plakken waren zo zwaar dat hij er maar 2 per keer kon vervoeren met de tractor nadat hij het even getest had met 3. Toen deed de tractor een 'wheelie', toch niet zo veilig. Toch blij dat we die tractor hebben maar rustig aan met het oude beestje.
Toen ik om half negen thuis kwam van de conference trof ik vrienden rond het vuur aan in de tuin. Hans wilde nog even een catch up voor zijn maand in Reefton en ook gebruik maken van de warme avond. Hij had in de keuken gestaan en voor 30 man gekookt,heel lief maar ik weet niet wat dat is met dokters en hoeveelheden... Gelukkig heeft -ie het met z'n patiënten meestal goed geloof ik.



We hoefden gisteren dus niet te koken en vandaag en morgen ook niet haha - da's weer een voordeel.
Was een fijne avond waarin ik ook nog even moest meeswingen op een goude oude waarvan zowel Mayara als ik de hele tekst kennen. Mini-feestje :-) En goeie timing want er komt nu een hele week regen aan, begon een paar uur geleden.
Hans is als het goed is nu in Reefton beland, hij was een uur te vroeg voor de ferry omdat we vergeten hadden de klok een uur terug te zetten. Stom natuurlijk want hij had een uur langer kunnen slapen - maar ik had ineens een heerlijke lange dag om een lange lijst klusjes af te werken. Tijdverschil is nu 10 uur voor de skypers. talk soon xNienke

No comments:

Post a Comment

Reacties welkom